Rate this portfolio
طراحی نما کلاسیک

طراحی نما کلاسیک یا همان طراحی نما رومی یکی از ویژه ترین سبکهای معماری در طراحی ویلا محسوب میشود.

طراحی نمای کلاسیک

طراحی نما کلاسیک یا همان طراحی نما رومی یکی از ویژه ترین سبکهای معماری در طراحی ویلا محسوب میشود. طراحی ویلا به سبک کلاسیک علاقه مندان زیادی دارد.

تقارن در طراحی نما کلاسیک حرف اول را میزند. شاید بهتر است تقارن را ویژگی اصلی در نما کلاسیک بدانیم. طراحی نما کلاسیک در شهر تهران مجوز نمیگیرد. اما شما میتوانید برای ویلا خودتان سبک معماری کلاسیک را انتخاب کنید.

باید در نظر داشت هر سبک معماری دقیقا بازخورد نوع زندگی مردم آن دیار و منطقه جغرافیایی ست. نمای کلاسیک با نظر کارفرمایان مختلف تغییر و هر معمار یا کارفرما بخشی از آن معماری را بیشتر به تصویر کشیدست.

از این رو شاهد تغییرات اساسی در طراحی نما کلاسیک خصوصا در طراحی ویلا کلاسیک شده ایم. اما بیشتر این طراحی ها تصویر روم باستان را در بر دارند.

 

نما کلاسیک دوبلکس

دوبلکس یا تریبلکس بودن ویلا یا ساختمان شما ارتباطی با طراحی نما ویلا یا طراحی نما ساختمان شما ندارد. از این رو در طراحی نما کلاسیک دوبلکس یا تریبلکس همان مراحل طراحی نما کلاسیک را رعایت میکنیم.

حال میخواهد نما بر اساس معماری یونانی باشد. یا نما را بر اساس معماری روم باستان طراحی کنیم. البته میتوان بر اساس سلیقه کارفرما و خواسته های ایشان طراحی به صورت تلفیقی انجام شود.

باید در نظر داشت. طراحی نما کلاسیک به دلیل تزئینات زیاد و پرکاری هزینه بیشتری نسبت به طراحی نما نئوکلاسیک و مدرن دارد.

 

مصالح متداول نما کلاسیک

از عوامل زیبایی یک نما کلاسیک استفاده از مصالح مرغوب میباشد. از این رو یک راه حل ساده برای انتخاب و پیدا کردن مصالح ساختمانی کلاسیک این است که هر مصالح ساختمانی که گران و مرغوب باشد جزو مصالح متداول نما کلاسیک محسوب میشود.

با این حال سنگ نما تراورتن محمود آباد یا عباس آباد از استقبال بیشتری برخوردارست. این سنگ ها با توجه به سیقلی بودن و رنگ سفید شفافی که دارند. این استقبال فراوان را در بین مصالح متداول نما کلاسیک به دست آوردند. سنگ تراورتن با توجه به فرم پذیری و انطباق چسبندگی با مصالح زیرین انتخاب خوبی میتواند باشد.

 

طراحی کلاسیک در ایران

در دوران قبل از اسلام دو امپراطوری بزرگ ایران و روم تاثیرات شگرفی را در فرهنگ جهان گذاشتند. تلفیق فرهنگ این دو امپراطوری بزرگ طراحی کلاسیک در ایران و جهان را پدید آورد. که در طول تاریخ معماران بزرگ آن را دست خوش تغییر کردند.

گروه معماری خانم مهندس متینه درویشیان یکی از شرکت های طراحی ویلا پیشرو در طراحی کلاسیک و نئوکلاسیک محسوب میشود. این موضوع در نمونه کارهای طراحی و اجرای خانم مهندس متینه درویشیان به وضوح دیده میشود.

جهت مشاوره رایگان طراحی نما کلاسیک با شماره 02126134297 تماس بگیرید.

 

شیوه معماری کلاسیک

شیوه معماری کلاسیک را میتوان در سه دسته برشمرد. قبل از آن بیان این مطلب خالی از لطف نخواهد بود. تفاوت تمام روشهای متنوع در معماری کلاسیک در نوع پرداخت به جزئیات میباشد. از این رو سه روش معماری کرنتین، دوریک و یونیک در ادامه شرح میدهیم.

کرنتین؛ سر ستونها بسیار پر کار است. طرح گچ بری مارپیچ را میتوان به وضوح دید. از بعضی جهات سر ستونها شبیه به گلدان های بتنی امروزست.

یونیک؛ شبیه به شاخ بز کوهی ست. هزینه ساخت متوسطی دارد. برای کارفرمایانی پیشنهاد میشود که یک سرستون با گپ بری متوسط نیاز دارند.

دوریک؛ ساده ترین شیوه در معماری سر ستون های کلاسیک است. سر ستون به صورت پلکانی گرد میباشد. از دو روش دیگر مقرون به صرفه است. طول عمر بیشتری نسبت به دو شیوه معماری دیگر دارد.

 

هزینه اجرا نما کلاسیک

هزینه اجرا نما کلاسیک با توجه به لوکس بودن و استفاده از سنگ در نما گران تمام میشود. اگر شما به جای سنگ از سیمان سفید استفاده کنید. هزینه اجرا نما کلاسیک شما به مراتب پایین تر می آید. این روش با توجه به گرانی سنگ های مرغوب اغلب پر کاربرد میباشد.

نگران تغییر رنگ سیمان سفید نیز نباشید با روش نانو میتوان طول عمر سیمان سفید نما را تا سه برابر افزایش داد. این نکته هائز اهمیت است که اجرای نمای کلاسیک نیازمند کارگران و معماران با تجربه، ماهر و آموزش دیده دارد.

یک موضوع ذهن کارفرمایان را به تجربه ای که داشتیم مشغول میکند. آن اینست که طراحی نما کلاسیک تا چه حد شبیه به مدل اجرایی آن میشود. این موضوع دقیقا ارتباط مستقیم با تیم اجرایی شما دارد.

شما میتوانید با تماس با شماره 02126134297 تعیین وقت قرار ملاقات حضوری بگیرید. تا از نزدیک پروژه های در حال اجرای ما را مشاهده کنید. یا در صفحه اینستاگرام ما عضو شوید.

 

ویژگی طراحی نما کلاسیک

همان طور که در مقالات دیگر در قسمت بلاگ گروه معماری خانم مهندس متینه درویشیان بیان نمودیم. همچنین ابتدا این مقاله به مختصر، تقارن رکن و ویژگی اصلی در طراحی نما کلاسیک میباشد.

پس از آن ستون های بلند به سبک روم باستان، تزئینات فراوان در گچ بریها و سر ستون ها (به اصطلاح پر کار)، وجود سقف بلند در طراحی ویلا کلاسیک دوبلکس و تریبلکس، پنجره ها و شیشه های کوچک.
به زبان ساده در کل هر آنچه به شکوه یک بنای ویلایی یا یک عمارت ساختمانی کمک میکند. جزو جدایی ناپذیر از معماری کلاسیک به حساب میاید.