Rate this portfolio
طراحی استخر مدرن

پلان استخر مدرن

قبل از هرچیز باید از هزینه‌های طراحی استخر مدرن آگاه باشید و بعد از آن به سراع طراحی پلان استخر مدرن بروید. قبل تر از آن فکر تامین آب استخر باشید. البته امروز در اطراف تهران با کامیون آب استخر تامین میشود.
در طراحی استخر مدرن، میزان متراژ محوطه نقش مهم و موثری دارد. با توجه به ویژگی‌های نقشه زمین و انتظارات استفاده کنندگان و برخی فاکتورهای مهم دیگر استخر ساختمان یا ویلا خود را طراحی کنید.
آب تاثیر شگرف درمانی دارد. اگر فضای تعبیه استخر را در خانه یا ویلا خود دارید. طراحی استخر مدرن را از دست ندهید. شما میتوانید برای درمان دیسک کمر از استخر خود استفاده کنید. البته که فضای کنار استخر بسیار مناسب مهمانی های شما نیز میباشد.
استخر یک ویژگی برای ساختمان یا ویلا شما محسوب میشود. از این رو سازندگان محترم دقیت داشته باشند که در هنگام ساخت حتما طراحی خود را به یک شرکت طراحی استخر خوب بسپارند.
گروه معماری خانم مهندس متینه درویشیان آماده عقد قرار داد طراحی استخر مدرن ویلا یا ساختمان مسکونی شما میباشد. گروه معماری درویشیان علاوه بر طراحی استخر مدرن در اجرا استخر مدرن نیز همراه شما خواهد بود.

 

صفر تا صد طراحی استخر

استخرها یا در داخل ساختمان یا در محوطه باز ساخته می‌شوند. طراحی استخر جزو شاهکارهای جذاب و مدرن از معماری ساختمان به شمار می‌روند. اگر شما هم یک ویلا در شمال دارید می‌توانید استخر خصوصی داشته باشید.
طراحی استخر برای هر محوطه سبز یا فضای آزادی قابل اجرا میباشد. این فکر غلط است که تنها در ویلا میتوانیم استخر داشته باشیم. امروزه در ساهتمان های بسیاری که جدید ساز هستند. طراحی استخر اتفاق می افتد. طراحی استخر مدرن مرسوم تر از طراحی استخر به سبک کلاسیک یا نئو کلاسیک میباشد.
شما با تماس با شماره 02126134297 از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.
برای طراحی استخر در ابتدای کار نیاز به نقشه و نحوه معماری دارد. همچنین قبل از اینکه شروع به ساخت استخر کنید. باید ساختمان را بازرسی نمایید که از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی، پتانسیل ساخت استخر را داشته باشد.
برخی از پروژه‌های ساخت و ساز که برجهای نوساز یا خانه ‌های ویلایی را پوشش می‌دهند. از همان ابتدای کار، مکانی را برای طراحی استخر مدرن و ساخت در نظر می گیرند. در برخی از ساختمان‌ها مکانی برای استخر وجود ندارد. اما این قابلیت وجود دارد که یک استخر را در محوطه فضای سبز داخل حیاط خلوت یا حتی محوطه باغ طراحی و اجرا نمود.
همچنین طراحی استخر روباز یا استخر سرپوشیده در سبک‌ها و مدل‌های مختلف امکان پذیر است. طراحی استخر بستگی به سلیقه صاحب خانه و طرز فکر مالک دارد. گروه معماری متینه درویشیان در حوزه طراحی استخر و ساخت استخر برای ویلا و باغ، زیباترین و خلاقانه‌ ترین طرح‌ها را ارائه می‌دهد. برای اجرا و طراحی استخر و تهیه طرح و نقشه اولیه، نرم افزارهای سه بعدی زیادی وجود دارد. طرح سه بعدی از استخر دقیقاً همان چیزی را که در آینده قرار است در ویلا، باغ یا حیاط خلوت یا محوطه فضای سبز بسازید. نشان می‌دهد
در اصول طراحی استخر مدرن پرداخت به ابعاد و اندازه‌ اهمیت دارد. ابعاد اندازه استخر شامل طول، عرض و عمق استخر همگی در نقشه مشخص شده میشوند. به طور استاندارد طول استخر باید به اندازه ۳ برابر یک انسان بالغ باشد؛ عمق آن می‌تواند حداقل یک متر باشد. انتخاب عمق استخر با توجه به نوع کاربری استخر که برای تفریح کودکان، سرگرمی موقت یا شنای حرفه‌ای به کار رود، انتخاب می‌شود.
در طراحی استخر برای محاسبه ابعاد و اندازه ‌ها، برای وجود هر نفر داخل آب استخر، یک فضای متوسط بر حسب متر مربع در نظر گرفته می‌شود تا هنگام حرکت، راحتی کامل داشته باشند و این فضا حدود ۵ متر مربع معرفی شده است.

 

طراحی تاسیسات در استخر

هنگام طراحی استخر ضد عفونی آب استخر و استفاده از مواد شیمیایی بی‌اثر بسیار اهمیت دارد. از همه مهمتر، کف و دیواره‌های استخر باید به خوبی آب ‌بندی شده باشد. اگر طراحی و ساخت استخر به گونه‌ای است که لوله‌کشی‌های آب ورودی به استخر و لوله‌کشی مخصوص تخلیه استخر به صورت متعدد در جوانب مختلف، ساخته شده باشد. حتماً هر قسمت به صورت مجزا باید آب‌بندی شده باشد.
طراحی استخر بدون در نظر گرفتن منبع تامین آب، کاری بیهوده و بدون ثمر است. استخر بدون آب، هیچ معنا و مفهومی ندارد. بنابراین برای ساخت استخر باید در نظر داشت استخرها نیاز به مقدمه‌ سازی و آماده سازی تاسیسات هم دارند. به طور مثال، نیاز دارید که محوطه اطراف استخر را ایمن‌سازی کنید. تا مشکلاتی برای شناگران بخصوص کودکان به وجود نیاید. برای این کار، لازم است میله‌ها یا حفاظ‌ هایی را اطراف استخر نصب کنید.
نکته دیگر در طراحی استخر، به خصوص استخرهای داخل ساختمان، توجه به مسیر لوله‌کشی آب و مسیر کابل‌های برق است. نمای استخر و موقعیت مکانی آن باید به گونه‌ای باشد که به راحتی بتوان وسایل ساخت و ساز را منتقل کرد یا برای تعمیرات و بازرسی اقدام نمود. تاسیسات سرمایشی و گرمایشی محوطه استخر، به خصوص استخرهای سرپوشیده در داخل ساختمان ضرورت دارد.

 

انواع مدل استخر مدرن
  • طراحی استخر روباز با محیط جنگل‌های استوایی و مدیترانه‌ای.

  • طراحی و ساخت استخر به سبک مدرن و فانتزی.

  • استخر خانوادگی در ویلا یا باغ با یک منظره شاد.

  • طراحی استخر با آبنما و نورپردازی.

  • محوطه سازی اطراف استخر با مبلمان و سایبان‌های چتری (استخر طبقه ای).

     

چهار چوب طراحی استخر مدرن

انتخاب اشکال مدور برای استخرها می تواند جلوه ی منحصر به فردی به فضای شما ببخشد. برای داشتن یک استخر خانگی مدرن خاص، خودتان را از چهار چوب اشکال زاویه دار خارج کنید. یک استخر با گوشه های خمیده و زاویه های فرورفته ایده‌ی منحصر به فردی برای طراحی استخر مدرن شماست.
سطح استخر خود را از سطح زمین بالاتر قرار دهید. با استفاده از یک رنگ خاص آن را تبدیل به یک نقطه ی کانونی در حیاط خود کنید. این نوع طراحی باعث چشم نوازی استخر شما در محوطه ساختمان میباشد.
استخر بدون لبه با شیشه های مات فضای استخر شما را به یک فضای استخر مدرن خصوصی تبدیل میکند. همینطوراستخر خود را رو به فضای سبز بسازید تا از منظره جذاب باغ خود لذت ببرید.
حتما برای استخر مدرن خود یک سکو و سرسره در نظر بگیرید. دنیای شیرین کودکان را شیرین تر کنید. برای ساخت یک فضای منحصر به فرد نیاز به یک طراحی عجیب و از بین بردن محیط زیست ندارید. خلاقیت به خرج دهید و گردآگرد یک درخت کهنسال استخر خود را بسازید و از آن به عنوان یک سایه بان استفاده کنید به همین سادگی. استخر خود را با محیط زیست تطبیق دهید.
صندلی های راحتی خود را درون استخر قرار دهید. تعجب نکنید کافی است سطح استخر خود را طبقه بندی کنید. این امر در زمانی که محوطه استخر کوچک است کاربرد دارد. استخر های طبقه ای گونه ای منحصر به فرد از استخرهای خانگی است که چهره ی جذابی را به فضای باغ و یا ویلای شما می بخشد.
تلفیق آبنما با استخر و لذت صدای آبشار و آرامش جنگل در باغ کوچک خانه ی شما می تواند یکی از لذت بخش ترین ایده های طراحی استخر خانگی باشد.
اگر خواهان یک استخر خانگی سرپوشیده هستید اما نمی توانید از لذت آب تنی زیر آفتاب بگذرید، پس می توانید بخشی از فضای استخر خود را به زیر آلاچیق استراحتگاه خود بیاورید و از هر دو لذت ببرید.
اگر ویلای شما لب ساحل است پس بهترین ایده برای شما استفاده از استخر بی نهایت و تلفیق آن با دریاست، مطمئنا این استخر در فضای حیاط ویلای شما خواهد درخشید.

دکوراسیون حمام مدرن

امروزه بدلایل مختلف خانه هارا کوچک میسازند. پس فضای کمتری را برای حمام در نظر میگیرند. برای همین انتخاب یک دکوراسیون حمام مدرنمناسب دشوار است.
باید دکوراسیون حمام مدرن خود را طوری تزئین کنید. همه ی وسایل های لازم را داشته باشد. در دکوراسیون حمام مدرن باید کلیه ی وسایل را با فضای موجود سنجیده و بهترین مکان را پیدا کنید.

در طراحی حمام مدرن همه چیز تابع کارکرد یا کاربرد است. همه چیز به سادگی و بدون تزئینات در در محل به نام حمام گرد هم جمع شدند.
یک نورگیر کوچک برای ورود کمی نور طبیعی و البته تهویه مناسب هوا بسیار مناسب است. در منازل ویلایی بزرگ و آپارتمانی که از نظر مجاورت با منازل کناری هیچگونه مزاحمت و دیدی وجود ندارد می توان حتی از پنجره هایی بسیار بزرگ نیز برای حمام استفاده نمود تا نور طبیعی به شکلی کامل وارد حمام شود.
دکوراسیون حمام فقط به استفاده از وسایل کاربردی متنوع در آن نیست. بلکه استفاده مناسب از یک یا حتی چند پنجره قسمتی از دکوراسیون کردن مناسب حمام باشد. که در استفاده لذت بخش از آن بسیار موثرست.

 

اصول طراحی حمام مدرن

لازمه داشتن حمام با دکوراسیونی زیبا و رویایی استفاده از وسایل گرانقیمت و مجلل نیست. شما برای داشتن دکوراسیونی رویایی در حمام منزل خود از طراحی زیبا و کاربردی استفاده نمایید.
اگر فضای حمام شما بزرگ است. تمایل دکوراسیونی مدرن و متفاوتی را برای حمام منزل خود طراحی کنید. از وان در فضای حمام استفاده نمایید. اگر حمام در فضای اتاق خواب قرار دارد. برای زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی حمام از درب های شیشه ای استفاده کنید.
کفپوش و دیوار پوش حمام مهم ترین اجزای یک حمام مدرن را تشکیل می دهند بنابراین بهتر است قبل از هر چیز در انتخاب رنگ و طرح سرامیک و یا کاشی برای کفپوش و دیوار پوش حمام حساسیت لازم را به خرج دهید.

برای حمام های بزرگ از سرامیک و یا کاشی با رنگ های روشن و تیره استفاده کنید. برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضای حمام های کوچک بهترست از کاشی و یا سرامیک ها با رنگ های روشن استفاده نمایید.
یکی دیگر از لوازم ضروری در حمام آینه است. آینه باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضای حمام می شود. بنابراین در فضای حمام های کوچک از آینه های دیواری بزرگ استفاده نمایید. وسایل مورد نیاز حمام را در مکانی مناسب قرار بدهید. از آینه های درب دار استفاده نمایید زیرا این مدل آینه ها دارای فضایی کافی برای قرارگیری وسایل مختلف حمام می باشند.
یکی دیگر از مهم ترین نکات در دیزاین داخلی حمام استفاده از نورپردازی مناسب است توجه داشته باشید که اگر حمام از نورپردازی مناسبی برخوردار باشد فضای آن آرامش بخش و با نشاط تر به نظر می رسد.

 

انواع مدل های حمام مدرن

  • حمام سفید به سبک مدرن

  • حمام کوچک و کاربردی

  • حمام با کاغذ دیواری جنگلی

  • حمام با دوشی به سبک آبشار

  • حمام بزرگ و قفسه به میزان کافی

  • حمام به سبک روستایی

  • حمام به سبک مدیترانه ای

  • حمام با چوب های بلوند

  • حمام با لامپ آویز

  • حمام با سنگ مرمر و پنجره های بزرگ

  • حمام به سبک معاصر

  • حمام به سبک تلفیقی صنعتی و وینتج

  • حمام مدرن با فرش سنتی

  • حمام به سبک صنعتی

  • حمام به سبک ساحلی

 

آینه در حمام مدرن

استفاده از آینه میتونه به بزرگ تر نشون دادن سرویس حمام شما کمک کنه، اما فکر استفاده از آینه های رایج مربع یا مستطیل شکل رو از سر بیرون کنید، طرح های جذاب تری مثل چند ضلعی ها و اشکال نا متقارن جلوه فوق العاده ای به حمان شما میدهد. این اشکال به تبدیل حمام شما به یک حمام مدرن نقش بسزایی بازی میکند.

 

رنگ در حمام مدرن

بدون شک رنگ سیاه و سفید برای همه دکورها گزینه مناسب و شیکی هست. استفاده از این رنگ ها افزایش کنتراست را به همراه دارد، بهره گیری از آینه در این سبک دکوراسیون هم میتونه توهم فضای بزرگ تر رو ایجاد کند.

 

وان در حمام مدرن

یکی از ترند های پر کاربرد دکوراسیون حمام در کشور های اروپایی ، استفاده از وان حمام در اتاق خواب و یا فضا های مرده است، شاید این ترند برای ما عجیب باشد اما ایده ای جسورانه برای بهره گیری از تمام فضای منزل شماست
به طور معمول در خانه های ایرانی حمام و رو شویی در یک محل قرار میگیرند، اگر سرویس شما هم به این صورت هست، با جدا سازی و تفکیک اون به وسیله در های شیشه ای با یک تیر چند نشان بزنید!

 

طراحی حمام کوچک مدرن

اهمیت خرید متریال، در طراحی حمام به اندازه طراحی اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه اهمیت دارد. این یک واقعیت است که حمام های بزرگ رویایی و حیرت انگیز هستند.
اما این بدان معنا نیست که حمام های کوچک و جمع وجور نمی توانند شیک و رویایی به نظر برسند. بسیاری از افراد حمام های کوچک را کابوسی برای خانه ها می دانند.
برخلاف اکثر افراد که می پندارند اندازه حمام اهمیت ویژه ای در زیبا وجذاب به نظر رسیدن فضای خانه دارد؛ تمامی طراحان داخلی حرفه ای این نکته را یادآور می شوند که این انتخاب طرحی متناسب با فضای حمام است که نقش به سزایی در ایجاد حمامی شیک و مدرن ایفا می کند نه اندازه آن.
چرا که با لوازم جانبی زیبا و انتخاب طرحی مناسب می توان حتی کوچک ترین حمام ها را به حمامی رویایی و لوکس تبدیل کرد. انتخاب درست و به جای لوازم جانبی مانند آینه ها، قفسه ها، لامپ ها، شیرآلات و غیره همگی در به وجود آوردن حمامی شیک و جذاب نقش مهمی ایفا می کنند.

مثل همیشه ما در این مقاله مطالبی را جمع آوری کرده ایم و نکاتی را یادآور شدیم. تا شما با اجرای این ایده ها حمام های کوچک خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کرده و از ظاهر زیبا و آرامش بخش آن لذت ببرید.
اگر یک حمام مدرن و “walk-in shower” (حمام های کوچکی که تقریبا به اندازه قد یک انسان جا دارند. معمولا با یک شیشه و یا پرده از سرویس بهداشتی جدا می شوند. مانند حمام هتل ها) را با شیشه های یکپارچه احاطه کنید به سرعت زیبایی حمام شما را بالا می برد و حمام را به فضایی شیک و دنج و رویایی تبدیل میکند.
بنابراین سعی کنید که در سبک طراحی حمام تان ازاین شیشه های سراسری لوکس بهره بگیرید؛ اگرچه این درب های شیشه ای نسبت به پرده هایی که حمام را می پوشانند گران تر هستند اما این نکته را نیز فراموش نکنید که از دوام بالاتری نسبت به سایر پوشش ها برخوردار هستند و مانند پرده ها نیازی به تعویض و شست و شوی دائم ندارند.