Rate this portfolio
طراحی سرویس بهداشتی مدرن

طبق مطالعات انجام شده، یک انسان نزدیک به 2 سال از زندگی خود را در سرویس بهداشتی مدرن سپری میکند.

طراحی توالت مدرن

تا چند سال گذشته سازنده های ساختمان زیاد به طراحی سرویس بهداشتی مدرن توجه نکردند. اما امروزه بعد از آشپزخانه، بدون شک طراحی توالت مدرن از مهم ترین مکان هایی به شمار می رود که باعث بالا تر رفتن ارزش خانه می شود.

اکنون توالتهایی که کاربردی نبوده، فضایی خسته کننده داشته و دور از مفهوم زیبایی شناسی باشند، ترجیح داده نمی شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد شروع به تبدیل کردن سرویس بهداشتی خانه خود به مکانی راحت و زیبا کرده و آن را بازسازی می کنند.

از این رو گروه معماری خانم مهندس متینه درویشیان با ارائه بهترین خدمات طراحی ساختمان آماده عقد قرارداد با شما کارفرمایان گرامی است.

 

سرویس بهداشتی مدرن

طبق مطالعات انجام شده توسط دانشمندان سراسر دنیا یک انسان به طور متوسط نزدیک به 2 سال از زندگی خود را در سرویس بهداشتی مدرن سپری می‌کند.

اکثر ما روز خود را در این محل آغاز کرده و به پایان می‌رسانیم. به همین خاطر است که توجه به طراحی سرویس بهداشتی مدرن حائز اهمیت می‌شود.

استفاده از مبلمان، رنگ، متریال و نورپردازی مناسب در طراحی سرویس بهداشتی مدرن بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا به بزرگتر نشان دادن مساحت سرویس، زیبایی بیشتر و … کمک بسیاری می کند.

ابعاد روشویی و وان با توجه به مساحت سرویس بهداشتی متغیر می باشد. طول ایده آل روشویی در سرویس بهداشتی خصوصی 120 تا 150 سانتی متر می باشد. همچنین روشویی شامل آینه ای سرتاسری و بلند در صورت امکان روبروی در ورودی، کمدهای زیرین و کابین داروها می باشد.

در طراحی سرویس بهداشتی مدرن به طور معمول، وان، روشویی و توالت می توانند در یک سمت در راستای تاسیسات قرار بگیرند. استفاده از نور و تهویه طبیعی در طراحی داخلی سرویس بهداشتی بسیار مطلوب می باشد.

قرار دادن رختکن یا کمد لباس و فضای خشک برای سرویس بهداشتی مدرن خصوصی بسیار مهم می باشد. بهتر است رختکن، داخل فضای سرویس بهداشتی تعبیه شود در صورت کوچک بودن مساحت سرویس بهداشتی می تواند در دیوار ورودی سرویس بهداشتی قرار گیرد.

به جای سرامیک، به مواد دیگری مانند سنگ مرمر فکر کنید. اگر کمی دقت کرده باشید، به طور معمول سنگ مرمر را در فضاهای سلطنتی مانند قصرها، فضاهای باشکوه مانند آرامگاه‌ها و… به کار می برند.

بنابراین اگر به دنبال یک سرویس بهداشتی مدرن هستید، سنگ مرمر از هر رنگ و طرح آن، می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما واضح است که رنگ‎های روشن آن، به ایجاد توهم وسعت فضا کمک می کنند. همچنین برای القای تمیزی نیز بسیار مناسب هستند.

 

نکات مهم در سویس بهداشتی مدرن

ابتدا به سادگی سرویس بهداشتی توجه کنید. سرویس بهداشتی باید فاقد تزئینات کلاسیک باشد.

رنگ بندی بسیار اهمیت دار. از رنگ های روشن استفاده کنید تا علاوه بر القا تمیزی وسطعت بیشتر به سرویس بهداشتی شما دهد.

شیرآلات را نیز از جنس‌های کرومی و درخشان انتخاب کنید.

حضور آیینه‌های بزرگ در سرویس بهداشتی مدرن باعث می‌شود که هر روز بخواهید ساعت‌های زیادی، خود را در آن‌ها ببینید.

روشویی‌هایی با ساختار مینیمال که ظاهری شیک و ساده‌تر دارند. برای یک طراحی مدرن مناسب تر هستند.

اشکال هندسی به کار رفته در طراحی مدرن ساده و از رنگ های خنثی تشکیل شده اند.

استفاده از توالت فرنگی وال هنگ که بدون برخورد با زمین فقط از طریق دیوار اتصال وجود دارد.

اکسسوری های مناسب سرویس بهداشتی مدرن شامل آینه، ست جا صابونی و جا مایع دستشویی، جاحوله‌ای و حوله، شمع بزرگ و کوچک، خوشبوکننده، سبد و قفسه، LED و لامپ‌های خاص می باشد.

فضا را شلوغ نکنید. میتوانید از کابینت برای این امر استفاده کنید. کابینت های بدون پایه برای القا احساس مدرن مناسب تر هستند.

استفاده از یک گیاه همیشه سبز در یک گلدان کمک شایانی به القا احساس سرویس بهداشتی مدرن دارد.

تهویه سرویس بهداشتی مدرن می باشد. این مکان ها حتما باید سیستم تهویه قوی داشته باشند. نداشتن سیستم تهویه مناسب در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی باعث به وجود آمدن بوی نامطبوع و هوایی نا مناسب می شود که ؛ بسیار آزار دهنده می باشد.

هر چقدر که برای زیبایی و ظاهر سرویس بهداشتی مدرن هزینه کنید. اگر هوای نامطلوب و بوی نا مطبوعی داشته باشد . همه آن هزینه ها به هدر می روند و زیبایی آن دیده نمی شود.

 

راهکارهای مناسب برای طراحی یک سرویس بهداشتی مدرن

شما با ایجاد تغییرات کوچک و کم هزینه ای در سرویس بهداشتی خود زیبایی آن را چند برابر کنید. از جمله این کار ها ؛ می توان به تعویض آیینه، تغییر جا حوله ای، استفاده از آویز های مختلف، قرار دادن گلدان های کوچک در سرویس و … اشاره کرد. هر یک از این کار ها به هزینه بسیار کمی نیاز دارند و باعث زیبا تر شدن فضا می شوند.

برای خرید وسایل جهت چیدمان سرویس بهداشتی ، باید تمامی وسایل با توجه به سبک کلی دکوراسیون منزل و در تناسب با سایر قسمت ها باشد . با توجه به اینکه نظافت و بهداشت این قسمت بسیار حائز اهمیت است، بهتر است از کفپوش سرامیکی و پوششی در دیوارها و سقف و کف استفاده شود . که قابل شستشو بوده و خیلی زود فرسوده نشود و زیبایی ظاهری آن حفظ شود.

کیفیت و جنس کفپوش سرویس بهداشتی بسیار مهم می باشد. زیرا در این مکان شست و شو زیاد است . جنس کفپوش در دکوراسیون سرویس بهداشتی به گونه ای باشد که در مقابل شست و شوی زیاد و انواع مواد شوینده آسیب نبیند و مقاوم باشد.

برای این که افراد سالمند راحت تر بتوانند از سرویس بهداشتی استفاده کنند ، باید فضای آن خلوت باشد . همچنین در فاصله های کم در دیوار دستگیره هایی تعبیه شود تا سالمندان رفت و امد ایمن تری داشته باشند.

علاوه بر این ها کفپوش نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا باید به گونه ای باشد که باعث سر خوردن سالمندان نشود.

زمان زیادی برای طراحی سرویس بهداشتی مدرن لازم نیست. ولی مدت زمان مورد نیاز برای هر پروژه ای با توجه به عواملی مانند نوع طراحی ها، متراژ سرویس و … متفاوت می باشد.

تاثیر نور پردازی در طراحی سرویس بهداشتی مدرن غیر قابل انکار می باشد. شما می توانید ؛ برای نورپردازی بیشتر و بهتر سرویس علاوه بر نورپردازی سقف در کنار آیینه نیز از نور پردازی استفاده کنید. تا انعکاس آیینه فضای زیبا تر و روشن تری را برای شما ایجاد کند.