Rate this portfolio
طراحی لاندری مدرن

لاندری روم همان رختشویی خانه ما ایرانی ها است. امروزه همان جایی ست که لباسشویی قرار میگیرد.

لاندری روم چیست

لاندری روم همان رختشویی خانه ما ایرانی ها است. امروزه همان جایی ست که لباسشویی قرار میگیرد. Laundry Room به زبان فارسی اتاق لباسشویی میشود.
وسایلی که در لاندری روم قرار میدهیم شامل ماشین لباسشویی، ماشین خشک کن ، سینک، میز اتو، اتوی بخار، جالباسی، بند رخت، مایع و پودر رخت‌شویی، قفسه لباس های کثیف و تمیز است.
حداقل فضای مورد نیاز برای لاندری 6 متر مربع است. البته با توجه به فضای خانه میتوان از فضای کوچکتری برای لاندری روم استفاده نمود.
بهترین مکان قرار گیری لاندری در نقشه معماری در نزدیکی حمام میباشد. حتما به یاد داشته باشید اگر به آرامش و آسایش نیاز دارید لاندری روم را در نزدیکی اتاق خواب قرار ندهید. البته میتوانید با عایق نمودن اتاق لاندری از سر و صدای موجود بکاهید.
کف پوش انتخابی خود را از بین کف پوش های ضد آب انتخاب کنید. نور در فضای لاندری بسیار مهم است زیرا نبود نور باعث میشود از میزان کثیفی لباس ها غافل شوید.
در خانه های یک طبقه و کوچکتر، لاندری در کنار اتاق خواب والدین یا در محدوده فضاهای بین آشپزخانه و پارکینگ قرار میگیرد. در خانه های دوبلکس این فضا در هال طبقه دوم یا در کنار اتاق های خواب قرار خواهد گرفت.
اگر فضای اتاق لباسشویی واقعی ندارید. یک نسخه کوچک در داخل کمد ایجاد کنید. با بسته شدن درها، هیچ کس متوجه این فضا نمیشود.

 

تمام ویلاها باید لاندری روم داشته باشند

از دیر باز تمام خانه های ویلایی قسمتی برای رخت شویی داشتند. این امر به دنیای امروز نیز وارد شد. در معماری امروز و خصوصا در طراحی ویلا مدرن یکی از بخش های پشتیبان و عملگرای ویلا همین اتاق لاندری است.
سازندگان گرامی ویلا باید توجه داشته باشند. امروزه ویلاهایی که این امکانات را نداشته باشند. مورد استقبال قرار نمیگیرند.
در خانه های کوچک شهری امکان تعبیه اتاق لاندری عموما وجود ندارد. از این رو زمانی که یک خانواده یا یک زوج خوشبخت قصد خرید ویلا میکنند. امکاناتی از قبیل اتاق لاندری برایشان هایز اهمیت است.
معماری آشپزخانه در سال های گذشته با قرارگیری ماشین لباسشویی در آشپزخانه قطعا صرف صبحانه با منظره لباس‌های کثیف، اصلا خوشایند نبوده و مسلما صدای ماشین لباسشویی در حضور مهمان آزاردهنده بود.
همچنین، پس از اتمام شستشوی لباس در منزل باید لباس‌ها به محلی برای خشک شدن منتقل شده و سپس، برای اتوکشی مجددا به فضای دیگری انتقال می‌یافت.
ولی امروزه با اختصاص یافتن فضایی کوچک به عنوان لاندری روم، تمامی مراحل شستشوی لباس در منزل، خشک کردن و اتوکشی در همان مکان انجام گرفته و حتی با طراحی و چیدمان مناسب لاندری روم یا رختشورخانه، می‌توان کار شستشوی لباس در منزل را لذت‌ بخش‌تر از گذشته کرد.

 

نکات مهم در طراحی لاندری روم

– قفسه های جادار و زیبا فراموش نشود.
– لباس شویی و خشک کن در داخل باکس قرار بگیرند و ترجیحا در کنار هم.
– روی وسایل برچسب راهنما نصب کنید.
– قفسه تاشو برای پهن کردن لباس ها قرار دهید.
– استفاده از ابزار تاشو برای اتاق لباسشویی کوچک.
– در طراحی اتاق لاندری به دیوار‌ها توجه ویژه کنید.
– کفپوش مناسب برای لاندری روم انتخاب کنید.
– وسایل غیر ضروری را در کمدها پنهان کنید.
– در انتخاب رنگ اتاق لباسشویی دقیق باشید.

 

تجهیزات لاندری در پلان لاندری هتل و لاندری بیمارستان

– دیگ های بخار
– اتو پرس و اتو رولی ملحفه
– دستگاه‌ خشک‌ کن و ماشین‌ لباسشویی صنعتی
– وان مخصوص لکه‌ گیری و دستگاه لکه ‌گیر
– ماشین سفیدشویی و ماشین خشک‌شویی
– دستگاه سانتریفیوژ و آبگیر
– محل یا انباری‌ای مخصوص شوینده‌ها

 

طراحی لاندری روم

طراحی لاندری روک خصوصا در طراحی ویلا نیازمند یک شرکت طراحی ویلا متخصص و با تجربه میباشد. گروه معماری متینه درویشیان با تیمی کار آزموده آماده عقد قرار داد با شما کارفرمایان و سازندگان گرامی میباشد.
از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 لغایت 17 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 لغایت 13 آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره طراحی ویلا به شما مشتریان گرامی هستیم.
انتخاب رنگ‌ های روشن برای کمد دیواری باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر دیده شده و همچنین، روشنایی آن بیشتر شود. رنگ روشن و براق داخل کمد دیواری نیز باعث بهتر دیده شدن لباس‌ها و انتخاب راحت‌تر آنها می‌شود.

 

نظافت لاندری روم

لاندری رو نیز حتما بیشتر از مکان های مختلف خانه شما نیاز به نظافت و پاکیزگی دارد. لباس های کثیف شما در این محل قرار میگرند و حاوی میکروب و حتی ویروس کرونا هستند.
لازم است پس از هر بار شست و شو لباس های کثیف کف اتاق لاندری را به دقت تمیز کنید. فضای اتاق لاندری با توجه به رطوبتی که دارد بوی نامطبوعی میدهد. از این رو از خوشبوکننده های طبیعی و مصنوعی استفاده کنید.
لباس های کثیف وقتی در لاندری بمانند با توجه به رطوبت هوا بو میگیرند. از این رو برنامه ای تهیه کنید که لباس های کثیف و آلوده به صورت روتین و مرتب شسته شوند. از انباشت لباس ای کثیف به جد خودداری کنید.