Rate this portfolio
طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک

بسیاری از افراد در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی، اغلب بی دقت عمل میکنند.

طراحی توالت کلاسیک

بسیاری از افراد در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی، اغلب بی دقت عمل می کنند. یکی از دلایل آن می تواند این باور باشد که طراحی داخلی سرویس بهداشتی اهمیت چندانی ندارد و نیازی به سبک خاصی نخواهد داشت. ممکن است به نظر شما هم استفاده از یک سبک خاص در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام کمی عجیب به نظر برسد!
اما به هرحال، سرویس بهداشتی و حمام نیز از اجزای یک خانه به حساب می آیند و باید در طراحی داخلی آن ها نیز بادقت عمل کرد. این جاست که اهمیت داشتن دکوراسیون کلاسیک و مدرن مشخص می شود. داشتن سرویس بهداشتی مدرن، هم می تواند باعث زیبایی بیش تر منزل شود و هم می تواند بر قیمت فروش آن تاثیر به سزایی بگذارد.
این موضوع که دکوراسیون حمام خود را به هر شکلی که می خواهید طراحی کنید – بدون استفاده از الگوی خاصی – کاملا اشتباه است. شما باید یک سبک را برای طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید و طبق آن پیش بروید. درادامه با ما همراه باشید تا با مقایسه سبک طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک و مدرن در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی خانه ها، بیش تر آشنا شوید.

 

عناصر سرویس بهداشتی کلاسیک

وقتی صحبت از سرویس بهداشتی کلاسیک می کنیم، بی اختیار به یاد کابینت های چوبی و رنگ هایی با تن قهوه ای و بژ می افتیم که دقیقا هم درست است. کابینت های چوبی به رنگ شیری، سفید یا قهوه ای وآیینه هایی با قاب های فلزی و طلایی رنگ زیبایی سرویس بهداشتی کلاسیک شما را دو چندان می کند. در حمام هایی که به سبک کلاسیک طراحی شده اند تجهیزاتی مثل وان ها و یا شیر ها از نوع کارشده و پر تزیینات انتخاب می شوند، معمولا رنگ غالب در حمام های کلاسیک رنگ سفید به همراه رنگ طلایی یا نقره ای برای تزیینات است. در ادامه مطلب اینکه چگونه می توانیم حمام و سرویس های بهداشتی به سبک کلاسیک داشته باشیم، را مورد بررسی قرار می دهیم.
اساس طراحی داخلی حمام و سرویس های بهداشتی کلاسیک، بر پایه نظم، تعادل و هماهنگی کامل شکل گرفته است. طراحی کلاسیک عناصر دکوراسیون مدرن یا معاصر را شامل نمی شود و به جای آن غرق در سنت است. رنگ های اصلی معماری داخلی حمام به سبک کلاسیک اصیل، درباری و ملایم هستند.تقارن ، معماری و نور، عناصر کلیدی هستند که باعث می شوند تا این حمام ها کلاسیک و رویایی در نظر کاربران با ارزش باشند.

 

ویژگی سبک کلاسیک در توالت

فضایی سرشار از اصالت و تاریخی، با حس و حالی قدیمی و سنتی. براق، پر زرق و برق، شلوغ، پر طرح و رنگ و لعاب.
رنگ های مورد استفاده: کرم، قهوه ای، بژ، طلایی، بنفش، قرمز، سبز روشن، سبز آبی زمردی، سبز زیتونی، سورمه ای. رعایت نظم، تناسب و تقارن: استفاده از آبجکت ها به صورت جفت مانند ستون ها، گچبری ها، اکسسوری ها و مبلمان معمولا از گچبری های شلوغ در سقف و دیوار استفاده می شود.
استفاده از کاغذ دیواری شلوغ و طرحدار، استفاده از پارچه در قاب بندی گچبری های دیواری. رعایت ارتفاع زیاد سقف ها. به کارگیری پنجره های بزرگ و متقارن و استفاده از سنگ رنگ روشن پولیش و سوپر پولیش برای کف بهمراه نقوش گیاهی و معرق. استفاده از تابلو فرش و تابلو نقاشی به سبک کلاسیک پیشنهاد میشود.
استفاده از لوسترهای بزرگ با شاخه های زیاد و شمعدانی های متقارن دیواری (شیشه ای، فلزی) و چراغ دیوارکوب. پارچه های مبلی درخشان یا مخمل و پر نقش و نگار. استفاده از وسایل دکوری چوبی حکاکی شده. حضور منبت کاری در مبلمان و اکسسوری ها. پرده های فاخر با پارچه های گلدار چاپی. وجود کلکسیون هایی در قفسه های چوبی با درهای شیشه ای. تخت خواب چوبی با حکاکی زیبا و فاخر. میزهای تختی چوبی با حکاکی های فاخر بهمراه آباژورهایی با پایه های چوبی یا سرامیکی و استفاده از چراغ های فرفورژه و کوسن های بزرگ پیشنهاد میشود.

 

طراحی و اجرای توالت کلاسیک

برای انتخاب مصالح و متریال حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک مهم ترین موضوع دقت به کیفیت بالا، اشرافی و تجملاتی بودن است. در این سبک مصالح طبیعی در اولویت هستند؛ کابینت و کفپوش چوبی و یا سنگی مانند سنگ مرمر و گرانیت، پارکت با کیفیت عالی، بهترین گزینه ها برای طراحی حمام کلاسیک هستند.
اگر به حمام های اشرافی و مجلل در ژورنال های معروف دکوراسیون داخلی دقت کنید؛ متوجه می شوید متراژ حمام و سرویس بهداشتی که در حال حاضر طراحی می شود با سبک کلاسیک متفاوت بوده، مساحت سرویس و حمام کلاسیک هم سایز یک اتاق خواب است.
در طراحی سرویس بهداشتی و حمام کلاسیک علاوه بر تجهیزات و لوازم یک حمام، فضایی لوکس برای استراحت مانند مبلمان های شیک با پنجره ای بزرگ که وظیفه دعوت نور طبیعی به فضای حمام را دارند نیز وجود دارد.


یکی دیگر از خصوصیات طراحی سبک کلاسیک داشتن سقف هایی با گچبری زیبا و شلوغ است که در حمام و سرویس بهداشتی نیز اجرا می شود. به دلیل وجود گچبری، سقف کاذب و طرح های شلوغ ؛ ارتفاع سقف های سبک کلاسیک از حد معمول بیشتر است.
رنگ سرویس بهداشتی و حمام ها معمولا سفید انتخاب می شوند ولی در طراحی سبک کلاسیک به دلیل نمایش شکوه و خاص بودن فضا از رنگ هایی مانند: کرم، قهوه ای، بژ، طلایی، سبز روشن، سبز آبی زمردی به همراه نورپردازی مناسب فضایی فوق العاده ایجاد می شود.
برای نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک از نور زرد استفاده می شود، زیرا زیبایی رنگ های این سبک را بیشتر می کند. همچنین برخلاف سبک مدرن که نور زیادی در طراحی خود دارد. در طراحی سبک کلاسیک بهتر است بوسیله لوستر شیک چند شاخه، آویزهای شمعدانی و دیوارکوب ها نور کمی را به فضا منتقل کنیم.
وان ها در سبک کلاسیک معمولا به صورت کشیده با پایه هایی از جنس طلا یا نقره ساخته می شوند ؛ برای نمایش بزرگی فضا، وان حمام را به دیوار نزدیک نکرده و در فضایی قرار می دهند که اطرف آن باز باشد و اینگونه جلوه ای مجلل و اشرافی به فضا می دهند.

بر خلاف طراحی سبک مدرن که از گیاهان استفاده می کنند، در سبک کلاسیک به دلیل داشتن طراحی رسمی فضای حمام و دستشویی از گیاهان استفاده نمی شود؛ در این سبک به جای گیاهان، تابلو های نقاشی که معمولا تصاویری از زندگی اعیانی و اشرافی هستند، دکوریجات، عتیقه جات و آباژور ها مورد استفاده قرار میگیرند.در سبک کلاسیک رویه روشویی یا پیشخوان معمولا از سنگ های گرانقیمت مانند مرمر است و کابینت هایی زیرین آن ها نیز از جنس چوب راش یا گردو ساخته میشود.
سایر قفسه ها و کابینت ها معمولا به صورت کنسول با پایه هایی نازک و بلند ساخته شده و جنس آن ها از چوب با کیفیت است. همچنین درب های این کنسول ها با منبت کاری تزیین شده اند. معمولا آینه های بلند با قاب طلایی زیبایی این کنسول هارا دو برابر میکند.