Rate this portfolio
طراحی لاندری کلاسیک

طراحی لاندری روم کلاسیک در بالکن خانه، کاربردهای زیادی داشته دارد. لاندری روم یا همان اتاق رخت شویی.

طراحی لاندری روم کلاسیک

طراحی لاندری روم کلاسیک در بالکن خانه، کاربردهای زیادی داشته دارد. لاندری روم یک عبارت کاملا انگلیسی هست که به معادل اون در فارسی، اتاق لباسشویی یا رختشوی خانه گفته میشود. اتاق رختشویی یا لاندری روم کلاسیک یکی از فضاهای مهم و تاثیر گذار در کیفیت زندگی در خانه های امروزی است. که باید در پلان طراحی مکان مناسب برای این فضا در نظر گرفته شود.
از نظر جایگیری لاندری روم کلاسیک در پلان، راحتی عملکرد باید در الویت قرار گیرد. لاندری روم کلاسیک باید جایی نزدیک محل جمع آوری لباس های کثیف ، یا نزدیک اتاق خواب ها که لباس های تمیز به آن منتقل می شود. قرار بگیرد. در نزدیکی رخت شورخانه ، تراس داشته باشیم. از فضاهای خوب دیگر در مورد مکان لاندری روم کلاسیک ، نزدیک ورودی، رختکن، در آشپزخانه در حمام و یا در نزدیکی کمد تعویض لباس است.

آب ممکن است به طور ناگهانی فضای لاندری جاری شود. در نتیجه فاکتورهایی که در فضاهای خیس خانه باید لحاظ شود. در رخت شور خانه ها هم مد نظر باشد. کف زیر ماشین رختشویی باید ضد آب باشد. به ویژه اگر لاندری روم در طبقه ی دوم خانه واقع است. از روش های خوب برای ضد آب کف، قرارگیری ورقه های پلاستیکی بالای کف تمام شده، ایجاد یک گودی کم عمق برای قرارگیری ماشین لباسشویی در آن و یا کاشی کردن کف زیر ماشین لباس شویی بهره مند شوید.
سر و صدا و ارتعاش مربوط به دستگاه ماشین لباسشویی یکی دیگر از نکاتی که زمان تعیین محل لاندری روم کلاسیک باید در نظر داشت. اگر ماشین لباسشویی در طبقه ی دوم باشد. باید برای تعدیل ارتعاشات دستگاه از پد های ویبره استفاده شود.
رخت شور خانه را در فضایی کوچک یا گنجه هم می توان ایجاد کرد. با کمی خلاقیت و ساماندهی ، لاندری روم کلاسیک کارامد و مفیدی خواهید داشت.

 

لاندری روم چند کاره کلاسیک

اگر محدودیت فضایی دارید. لاندری روم کلاسیک چند منظوره ایجاد کنید. به عنوان مثال از لاندری روم برای کارکردهای مختلف مثل اتاق دوخت و دوز، رختکن ، نگه داری لوازم ورزشی و غیره استفاده کنید.
یکی از ایده های موفق در طراحی ، تبدیل کردن هال، اتاق کار و یا گنجه ی اتاق مهمان به لاندری روم است.
می توان تعداد زیادی قفسه و درب برای زمانی که لاندری روم استفاده نمی شود، اضافه کرد. میز اتوی دیواری کشویی یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن بی نظمی به ویژه در فضاهای کوچک است.
علاوه بر رنگ، با استفاده از طرح یا بافت، جذابیت بصری و سبکی کلاسیک به دیوارهای لاندری روم منزل ببخشید. استفاده از خشک کن دیواری هم راه حلی مناسب برای خشک کردن لباس های ظریف است.
اتاقک رخت شورخانه کلاسیک اغلب فضاهایی تاریک و بدون پنجره هستند. نور خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. اضافه کردن نور های زیر کابینتی یا یک چراغ بزرگ نه تنها فضای شما را روشن تر و بزرگتر جلوه می دهد بلکه به شما کمک می کند لکه های روی لباس را قبل از شتشو بهتر تشخیص دهید. نورپردازی های مختلف مثل نور سقفی، آویز و نور زیر کابینتی را مانند تصویر بالا با هم ترکیب کنید.

 

اصل کاربردی در طراحی لاندری کلاسیک

توجه به محل نصب ماشین لباسشویی اصلی ترین عنصر در اتاق لباسشویی و یا لاندری روم، ماشین لباسشویی است. بنابراین محل قرار گرفتن این عنصر در این فضا بسیار حائز اهمیت است.
لذا باید از قبل برای طراحی یک مکان مخصوص برای ماشین لباسشویی برنامه ریزی کنید. در حقیقت ماشین لباسشویی در این مکان باید به گونه ای نصب شود که به راحتی در دسترس باشد و برای باز شدن درب آن و استفاده راحت از آن، فضای خالی به میزان کافی، وجود داشته باشد.
از طرف دیگر لازم است محل نصب ماشین لباسشویی در جایی باشد که دسترسی به پشت آن نیز آسان باشد تا چنانچه نیاز به تعمیر داشته باشد، به مشکلی بر نخورید.
انواع پودرها و مایعات و شوینده ها، میزهای اتو و… را در این کمدها و قفسه ها، تعبیه نمود تا فضای اتاق رخت شور خانه مرتب باشد. از طرف دیگر می توان ماشین لباسشویی و ماشین خشک کن را به نحوی قرار داد که توسط این کمدها محصور شده باشند و چیدمانی زیبا ایجاد کنند.

پس از اعمال چند تغییر کوچک و پس از انجام یک طراحی و دکوراسیون مناسب و مطابق با سلیقه شخصی خود، از این مکان ها به عنوان اتاق رخت شور خانه استفاده نماییم. از جمله می توان در بخش هایی از خانه مانند فضایی که در زیر پله ها وجود دارد این اتاق را طراحی نمود و یا یک اتاق کوچک در یک خانه بزرگ را به این امر اختصاص داد.
بطور کلی دو نوع کابینت مقاوم در برابر رطوبت وجود دارد : کابینت PVC و کابینت هایی که با رنگ های ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت، تولید می شوند که در مقایسه با کابینت های پی وی سی قیمت بالاتر اما ظاهری مدرن و لوکس دارند.
در نظر داشته باشید که در صورت انتخاب کابینت های چوبی رنگ شده مانند کابینت کلاسیک باید در نگهداری و استفاده صحیح از آنها دقت بیشتری به خرج دهید. حتی اگر رنگ مصرفی ضد آب هم باشد نباید مستقیم با آب در تماس باشند در غیر این صورت احتمالاً متحمل هزینه های زیادی بابت تعمیر یا تعویض کابینت خواهید شد.