Rate this portfolio
طراحی حمام کلاسیک

اگر خواهان طراحی حمام کلاسیک هستید. باید تمامی جنبه های این نوع سبک را در نظر بگیرید.

طراحی سرویس حمام کلاسیک

برخلاف سبک مینیمال که نمایانگر سادگی می باشد. سبک کلاسیک به رواج تجمل گرایی و تشریفات می پردازد. جزئیات این طراحی نمایان گر آن هستند که برای این دکوراسیون هزینه زیادی شده است. وسایل به کار رفته در این سبک بسیار گران قیمت ، شیک و لوکس می باشند. معمولاً با دیدن سبک کلاسیک به یاد خانه های مجلل و اشرافی فرانسه و بریتانیا خواهید افتاد که به جزئیات با نگاه هنرمندانه پرداخته شده و از لوازم دکوراتیو زیادی بهره گرفته شده است.
اگر خواهان طراحی حمام کلاسیک هستید. باید تمامی جنبه های این نوع سبک را در نظر بگیرید. براساس آن به طراحی دکوراسیون حمام خود بپردازید. حمامی به سبک کلاسیک باید جلوه اشرافی گری داشته باشد و از تجهیزات و محصولات خاص استفاده گردد.
اگر فیلم های نوستالوژیک فرانسوی را مشاهده نمودید. یا سری به ژورنال های مطرح دکوراسیون داخلی خانه های سلطنتی زده باشید. حمام را به مانند آنچه که امروز در اغلب خانه ها مشاهده می کنید ، نخواهید یافت.
حمام در این خانه های مجلل، مساحتی به بزرگی یک اتاف خواب را دارد. که علاوه بر جایگذاری تجهیزات حمام ، یک محل برای استراحت دارد که شامل مبل و نشیمن گاه لوکس می باشد. این اتاق بزرگ معمولاً دارای یک پنجره بزرگ نیز می باشد که تأمین کننده مقدار کافی نور خورشید به دورن اتاق است.
مناسب ترین رنگ برای لامپ هایی که قرار است در طراحی دکوراسیون کلاسیک استفاده نمایید ، زرد است. عموماً لامپ هایی با رنگ سفید در این نوع سبک طراحی داخلی جایگاهی ندارند. علت آن است که نور زرد درخشندگی و زیبایی اجسام طلایی و کرم رنگ را چندین برابر نموده و حس اشرافی گری بیشتریرا به مخاطب یادآور می شود.
همچنین باید توجه داشته باشید که میزان نور نباید زیاد باشد. برخلاف سبک مدرن که نور زیادی را می طلبد و باید فضا غرق نور باشد ، این سبک تنها به قدر نیاز نور می خواهد که با یک لوستر چند شاخه ، آویزهای ساخته شده با شمعدان یا دیوراکوب می توانید آن را تأمین نمایید.

 

سبک کلاسیک در طراحی حمام

برای شناخت سبک کلاسیک در طراحی حمام و سرویس بهداشتی ابتدا لازم است به تعریف مشترکی از مفهوم کلاسیک دست یابیم. کلاسیک در واقع یک صفت است و ریشه آن به واژه لاتینی کلاسیکوس به معنی درجه اول بازمی گردد. این صفت به معنای نمونه کامل و مورد قبول همگان است و وقتی صحبت از هنر کلاسیک می شود. به معنای چیزی است که مورد پسند همه باشد و البته نمونه ای برای دیگران. در قرن هفدهم مکتبی به عنوان کلاسیسیسم رایج شد که تلاش بر آن بود اصول و قواعد پیشینیان در آثار هنری شان رعایت شود.
بر این اساس سبک کلاسیک در معماری داخلی و به طور خاص در طراحی سرویس بهداشتی و حمام هیچ گاه از مد خارج نمی شود، همیشه فضایی فاخر و لوکس به نظر می رسد و مناسب برای افرادی است که به ثبات و البته سنت علاقه مندند. تقارن و تعادل در طراحی سبک کلاسیک اهمیت ویژه ای دارد و نقطه کانونی در این طراحی در مرکز اتاق است. برای مثال در سرویس بهداشتی و حمام کلاسیک، وان در مرکز اتاق قرار دارد. همچنین هنگام خرید شیر حمام و خرید شیر توالت، مدل هایی در ابعاد بزرگ تر انتخاب می شوند که فرم هایی دارند تا بیشتر به چشم بیایند. استفاده از عناصر گرمابخش به محیط و حذف دوگانگی ها از ویژگی های این سبک است. رنگ سرویس بهداشتی و حمام در این سبک می تواند کرم، طلایی، بژ، خاکستری، نقره ای، زیتونی و هلویی باشد.
در این سبک از رنگ ها و طیف های هیجانی، تیز و متضاد استفاده نمی شود. رنگ ها آرام، گرم و متین هستند. در سرویس بهداشتی و حمام به سبک کلاسیک از تزئینات زیادی در فضا استفاده می شود و سعی می شود فضای خالی کمی در اتاق باقی بماند. آینه بزرگ و مرغوب با قاب فاخر و کارشده در حمام کلاسیک وجود دارد.

 

رنگ مناسب حمام کلاسیک

چه رنگی موندگاری همیشگی به عنوان رنگ سرویس بهداشتی داره و هیچ وقت از مد نمیفته. مسلماً سفید، درعین حال که زیباست، حس تمیزی و پاکیزگی رو میده و بزرگترین حسن رنگ سفید هم این هست که به راحتی با رنگ های دیگه از جمله بژ، قهوه ای، کرم و شیری که در سبک کلاسیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرن، ترکیب میشه. حتی رنگ هایی مثل آبی و سبز ملایم یا رنگ هایی با تضاد بالا نیز هم نشین خوبی برای رنگ سفید محسوب میشوند.
هم چنین برای ایجاد یک نقطه کانونی، رنگ سفید پس زمینه خیلی مناسبی به حساب میاد و جزئیات به خوبی روی رنگ سفید قابل مشاهده هستن. از خوبی های دیگر رنگ سفید این هست که به راحتی با مصالح مختلف مثل چوب و سنگ و سرامیک ترکیب میشه و هر نوع کاشی و مبلمانی با این فضا هماهنگ میشه. به این بهترین انتخاب ممکن میگویند.

 

مصالح در حمام کلاسیک

راز یک فضای موندگار و موردپسند همگان چی هست؟ این که مصالح رو طوری انتخاب کنیم که در درجه اول مناسب ویژگی های فضا و بعد کیفیت مناسبی داشته باشه، پس مناسب ترین مصالح یک سرویس بهداشتی کلاسیک چه مصالحی هستن؟ مرمر، سنگ و سرامیک؛ کیفیت مناسب، ظاهری لوکس، موندگاری زیاد و نگهداری آسان.
یکی دیگه از مصالحی که به شدت در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیره، چوب هست. عنصری که مقاومت قابل توجهی در برابر رطوبت بالا داره و به همین دلیل بیشتر مبلمان سرویس بهداشتی را چوبی به کار می برن. علاوه بر این استفاده از چوب باعث دنجی و دلپذیری محیط میشه و فضا رو به یک واحه آبگرم آرام بخش تبدیل می کنه. هم چنین چوب هیچ وقت از مد نمیفته. بیشترین چوب هایی هم که در این سبک استفاده میشه، گیلاس، بلوط و افراست.

شیر، دوش و لوازم جانبی مختلف حمام از جنس هایی مثل فولاد ضدزنگ، نیکل، نقره، برنز و هم چنین برنج، مس یا کروم ساخته میشن. در برخی موارد روکش طبیعی و در سایر موارد روکش طلا، مات و براق استفاده میشه. بهتره که برای وسایل و مبلمان از پلاستیک یا فلز خام استفاده نکنید. چون پلاستیک به سرعت ظاهر خودش رو از دست میده و به راحتی می شکنه و فلز هم ممکنه به سرعت زنگ بزنه و خورده شه.
برای طراحی داخلی حمام لوکس که خواسته های شما را هم برآورده کند. متریال لوکس نیز نیاز است. مطمئنا ارزش این را دارد که بر روی متریال خاص هزینه کنید. متریالی مانند سنگ طبیعی و چوب مرغوب برای ایجاد ظاهری دلفریب و هوشمندانه به فضای حمام بسیار می توانند اثربخش باشند. به خاطر کیفیت، سنگ مرمر ، سنگ آهک و تراورتن انتخاب محبوب در طراحی حمام های لوکس است. این سنگ ها برای سنگ روشویی سرویس بهداشتی عالی هستند و برای اینکه به ظاهر بی انتها ایجاد کنید خوب است که سنگ را برای دیوارها و کف نیز ادامه دهید.