Rate this portfolio
طراحی تی وی روم کلاسیک

تی وی روم باید فضایی راحت و صمیمی داشته باشد. قرار است از این قسمت خانه برای استراحت استفاده کنید.

اصول طراحی TV Room

تی وی روم باید فضایی راحت و صمیمی داشته باشد. قرار است از این قسمت خانه برای استراحت استفاده کنید. از همین رو استفاده از رنگهای جیغ در تی وی روم توصیه نمی شود. همچنین اکسسوری های زیاد و شلوغ نیز در تی وی روم استفاده نشود. در عین حال معماری کلاسیک را رعایت کنید.
در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک به جای استفاده از میز تلویزیون های معمولی، فضایی به نام تی وی روم (TV Room) تعریف می شود. یا در بخش نشیمن از تی وی وال (TV Wall) استفاده می نماییم .تا ظاهری زیباتر به فضای خانه و دیوار پشت تلویزیون و دکور اطراف آن ببخشیم. اما برای انتخاب یک TV room مناسب و استاندارد باید به نوع متریال و سبکی که برای طراحی و ساخت تی وی روم یا تی وی وال در نظر می گیریم توجه زیادی شود.
اصولاً با توجه به انتخاب سبک کلی دکوراسیون منزل، طراحی TV روم انجام می گیرد. در نظر گرفتن چنین فضایی اصولاً در خانه های بزرگ و لوکس رایج است. این قانون برای لاندری روم و کلوزت روم هم کاملاً صادق است. بطور کلی در نظر گرفتن فضایی اختصاصی برای تماشای تلویزیون، شستن لباس ها و پرو کردن لباس در خانه های کوچک امکان پذیر نخواهد بود.

 

ویژگی تی وی روم کلاسیک

در صورتی که خانه بزرگی داشته باشید می توانید به طراحی یک تی وی روم لاکچری کلاسیک فکر کنید. در TV room لاکچری معمولا تمام جزئیات از جمله پانل دیواری محل قرارگیری تلویزیون، شلف، اقلام دکوارتیو، دیوارپوش و کف پوش ها مورد توجه قرار می گیرند.
به طور مثال حتی استفاده از پانل هایی از جنس سنگ مرمر یا کف پوش هایی از جنس چوب مرغوب در دکوراسیون لاکچری کلاسیک فضای اطراف تلویزیون و سیستم پخش دیده می شود. توجه به مواردی چون طراحی کتابخانه، محل قرار گیری گلدان ها، نورپردازی در کناف به صورت مخفی و … در این مدل از TV روم ها دیده می شود.
نوع پوشش دیوار و کف و نحوه نورپردازی اهمیت زیادی در طراحی داخلی دارد.
در تی وی روم کلاسیک معمولا از رنگ های تیره و خنثی مثل بژ، قهوه ای، کاراملی، خاکستری، عسلی و … استفاده می شود. در طراحی و ساخت کمد دیواری، کتابخانه و کابینت کلاسیک هم این موضوع کاملاً صادق است.
عموماً در TV روم کلاسیک، استفاده از متریال چوب برای قسمت پشت تلویزیون، به عنوان میز تلویزیون یا میز محل قرار گرفتن اکسسوری های دکوری و سایر وسایل موجود و همچنین کف پوش از جنس چوب انتخاب می شوند. در واقع یک تی وی روم کلاسیک فضای مناسبی برای تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی با خانواده و دوستان برای شما فراهم خواهد کرد. در فضاهای بزرگ بیشتر از سبک های چوبی و کلاسیک می توان بهره برد.
نکته مهمی که در انتخاب رنگ دکور TV باید در نظر داشته باشید هماهنگ کردن تم رنگی در انتخاب سایر وسایل و اقلام موجود در این بخش از منزل است. پس باید سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید تا خرید و انتخاب سایر اقلام دکوراتیو کار سختی نباشد.
اگر فضای تی وی روم کوچک است نمی توانید دیزاین آن را به صورت خیلی خصوصی انجام دهید و باید این بخش از منزل دارای جنبه رسمی باشد.

 

هدف از طراحی تی وی روم

بدون در نظر گرفتن طراحی تی وی روم (TV Room) کلاسیک یا اتاق مخصوص تلویزیون در آپارتمان، ویلا یا خانه حیاط دار، دقیقاً در اولین قدم باید مشخص کنید که هدف شما از این طراحی چیست. یک برنامه ریزی دقیق و ارزیابی مکانی که برای اتاق تلویزیون انتخاب کرده اید، بسیار به شما کمک می کند. شاید هم این مراحل را در کوتاه ترین زمان به پایان برساند. برنامه ای ترتیب دهید که انتخاب مبلمان مناسب را متناسب با فضای موجود دنبال کنید.
اگر به دنبال طراحی جذاب برای اتاق تلویزیون (TV Room) هستید، به این نکته توجه کنید که آیا این مکان از سالن نشیمن مجزا است یا خیر. اگر تی وی روم مستقیماً با سالن نشیمن در ارتباط است، علاوه بر دکوراسیون اطراف تلویزیون، باید به چیدمان مبلمان و سایر عناصر نظیر نصب پرده و لوسترها توجه داشته باشید.
بدون شک برای یک طراحی ویژه در تی وی روم کلاسیک، باید بهترین طرح در چیدمان مبلمان را انتخاب کنید. تصمیم بگیرید که تلویزیون به چه صورت و در کدام قسمت باید نصب شود. شاید نیاز داشته باشید مبلمان راحتی، مبلمان لاکچری یا چند صندلی کوچک در آن مکان قرار دهید.
به دلیل اینکه افراد برای تماشای تلویزیون در این قسمت دور هم جمع می شوند، صندلی ها باید از نوع راحتی یا کاناپه باشد. نکته مهم دیگر در مراحل اولیه طراحی تی وی روم این است که فاصله مناسب را از مکان نصب تلویزیون تا قرار دادن مبلمان ها رعایت کنید.

 

ایده ناب در طراحی تی وی روم کلاسیک

تا به اینجای مطلب متوجه شدید که تی وی روم چیست و چگونه در ساختمان اجرا می شود. در این قسمت به این موضوع اشاره می کنیم که چرا لازم است مکان تی وی روم برای ویلا در نظر گرفته شود. با نظر به اینکه دکوراسیون داخلی و جدیدترین ایده ها و الگوها برای داخل ویلا می تواند ساختمان شما را زیباتر و مدرن تر کند، بهتر است یک اتاق در ویلا به منظور تی وی روم در نظر گرفته شود.
امکانات کامل در ویلا باعث می شود ساختمان، متمایزتر باشد و زمانی که برای فروش ویلای شمال اقدام می کنید، ملک شما بهتر به فروش می رسد. به عبارت دیگر می خواهیم بگوییم ویلاهای مدرن تر و به سبک امروزی در نظر مشتریان خرید ویلای شمال، جذاب تر خواهند بود.

ساخت تی وی روم در ویلا، راحتی و آسایش بیشتر را برای ساکنین ساختمان فراهم می کند. تی وی روم به یک مکانی تبدیل می شود تا خانواده ها دور یکدیگر جمع شوند، تلویزیون تماشا کنند، صحبت کنند، یا حتی به مهمانی های خانوادگی برگزار کنند؛ به دور از اینکه سایر قسمت های خانه شلوغ و پر ازدحام شود.
اگر در حال ساخت و ساز ویلای شمال هستید یا می خواهید طراحی پلان ساختمان خود را اختصاصی داشته باشید، بهتر است مکانی را هم برای ساخت تی وی روم در ویلا در نظر بگیرید. اصول طراحی تی وی روم در ویلا در قسمت قبلی عنوان شده است. شما می توانید با انتخاب یک تم رنگی مناسب و عناصر طراحی دکوراسیون داخلی، این قسمت را به زیباترین شکل اجرا کنید.