Rate this portfolio
طراحی اتاق خواب کلاسیک

طراحی اتاق خواب کلاسیک از آنجایی که مکانی برای آرامش اعضای خانه و خواب است.

چیدمان اتاق خواب کلاسیک

طراحی اتاق خواب کلاسیک از آنجایی که مکانی برای آرامش اعضای خانه و خواب است. اهمیت زیادی دارد. باید طراحی مناسبی داشته باشد . به همین منظور ما ایده های خوبی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک کلاسیک در اختیار شما قرار میدهیم.
یکی از مهم ترین بخش ها در هر خانه ای اتاق خواب است بنابراین طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. طراحی اتاق خواب کلاسیک از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی و اغلب افراد قرار گرفت. اگر شما نیز طرفدار این سبک دکوراسیون هستید با رعایت نکاتی دکوراسیون اتاق خوابتان را با سبک کلاسیک طراحی کنید.

امروز اغلب افراد طرفدار اتاق خواب با دکوراسیون مدرن هستند. ولی در این میان عده ای هم پیدا می شوند که تمایل دارند از دکوراسیون سلطنتی و کلاسیک برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنند. اتاق خواب با دکوراسیون کلاسیک خاص و متفاوت تر به نظر میرسد.
در دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک از سرویس خواب و پرده با طرح سلطنتی استفاده می شود و همچنین برای تزیین این اتاق خواب ها با دکوراسیون سلطنتی و کلاسیک از انواع پرده های سلطنتی و وسایل تزیینی با سبک کلاسیک استفاده میشود. فرش یکی دیگر از مهم ترین وسایل در دکوراسیون اتاق خواب ها با سبک کلاسیک است که شما می توانید با انتخاب یک مدل فرش کلاسیک زیبایی و جذابیت طراحی اتاق خواب خود را چند برابر کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب تلفیقی

دکوراسیون اتاق خواب های تلفیقی ویژگی های هر دوره ای را جذاب تر نشان دهند زیرا تفاوت در کنار هم قرارگیری سبک ها ویژگی ها را می تواند برجسته تر نمایش دهد.
اما چگونه این ویژگی ها به عنوان یک سبک منسجم و قابل تشخیص ظاهر می شوند؟ ویژگی های مشخصی که می توانید از فضاهای تلفیقی انتظار داشته باشید. عبارتند از: انحنا و قوس های ظریف در پروفیل های به کار رفته در مبلمان، پالت های رنگی خنثی و جزئیات معماری کلاسیک و گاهی افزودن کمی رنگ طلایی.
شاید یکی از سخت ترین چالش های طراحی ترکیب ملایمی از عناصر کلاسیک و مدرن در کنار هم باشد. بدون یک تعادل دقیق، این فضاها به راحتی به شکل فضاهای تلفیقی محو میشوند و نیاز به پیش بینی های دقیق هستند.

 

نکات مهم برای طراحی اتاق خواب کلاسیک

تقارن – استفاده از نقطه کانونی در مرکز اتاق – وجود ستون­ های متعدد – فراوانی آینه – مجسمه ­های برنزی – گلدان – استفاده از پرده­ های سرتاسری – استفاده از رنگ­ ها و متریال طبیعی – استفاده از تزیینات متعدد و شلوغ در فضا – استفاده از پارچه در رنگ و سبک متفاوت.
رنگ­ های کرم، خاکستری، طلایی، هلویی، نقره ­ای، زیتونی و قرمز از پرکاربردترین رنگ­ ها در طراحی داخلی به سبک کلاسیک هستند.
آینه بزرگ و منبت کاری – چراغ خواب یا آباژورهایی به سبک کلاسیک – کاغذ دیواری طرح دار و شلوغ – شمع بزرگ و کوچک با جا شمعی کلاسیک – روتختی با پارچه چین دار، شلوغ و با رنگ کرم، قهوه ای و طلایی.

 

ویژگی اتاق خواب کلاسیک

مهم ترین ویژگی این سبک تقارن میباشد. وجود نظم، تقارن و تعادل در طراحی اتاق خواب کلاسیک که با معماری امپراطوری یونان و روم مطابقت دارد. در معماری کلاسیک تقارن اهمیت دارد. سبک کلاسیک در تضاد با بی نظمی است.
استفاده از نقطه کانونی در مرکز اتاق یکی دیگر از عناصر اصلی طراحی اتاق خواب کلاسیک است. فراوانی آینه، مجسمه برنزی، گلدان، استفاده از پرده سرتاسری و وجود ستون بلند، برای هر یک از ما یادآور سبک اصیل معماری کلاسیک است.
استفاده از رنگ و متریال طبیعی در فضا برای ایجاد سبک کلاسیک بسیار مهم است. تزیینات متعدد و شلوغ در فضا، به طوری که در تضاد با دکوراسیون مینیمال و مدرن باشد. استفاده از پارچه در رنگ و سبک متفاوت نیز اهمیت ویژه دارد. اگر به درستی از آن ها استفاده شود، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.
رنگ کرم، خاکستری، طلایی، هلویی، نقره ای، زیتونی و قرمز از پرکاربردترین رنگها در طراحی داخلی به اتاق خواب کلاسیک هستند. همچنین رنگهایی در طیف زرد، آبی، سبز، قهوه ای و ترکیب آن ها با رنگهای مات خاکستری و قرمز مایل به صورتی یکی دیگر از انتخاب­ های همیشگی طراحان در طراحی و معماری به سبک کلاسیک است.

 

طراحی روشنایی اتاق خواب کلاسیک

طراحی روشنایی اتاق خواب کلاسیک نه تنها در زیبای اتاق تاثیرگذارست. بلکه ارتباط مستقیمی با روحیه، سلامت و حتی بینایی شما دارد.
استفاده از نور خیلی کم یا به شدت زیاد به چشم شما آسیب میزند. اگر اتاق خواب کلاسیک شما به اندازه کافی پنجره وجود دارد. بخش قابل توجهی از نور را از آن تامین کنید. در غیر این صورت استفاده از نور مصنوعی لازم و ضروری است.
برای داشتن اتاق خوابی با معماری کلاسیک از وسایل روشنایی مثل چراغ دیوارکوب و چراغ خواب با رنگ طلایی و نقره ای استفاده کنید. تخت خواب و مبلمان با طرح سلطنتی از انواع وسایلی هستند که در طراحی اتاق خواب ها با سبک دکوراسیون کلاسیک به چشم میخورند.

 

لوازم در طراحی اتاق خواب کلاسیک

هر قطعه ای از مبلمان اتاق خواب کلاسیک با خطوط منحنی با روح رنسانس، دسته های ظریف و دیگر اتصالات برنز، نقره و طلا مشخص میشوند. اثاثیه یا لوازم داخلی هماهنگ با طرح رنگ کلی و تم غالب سبک طراحی میگردد.
لوسترهای کریستال عظیم، آینه دیواری، گلدان ، مجسمه ، نقاشی و فرش نرم شرقی باید به دقت انتخاب شوند. تا از جذابیت و وحدت طراحی نکاهد. البته، تابلو فرش، عکس خانوادگی و هر چیز دیگری که فردیت را بیان کند و تاکید بر لحظات مهم و ارزشمند باشد مناسب میباشد.
گروه معماری خانم مهندس متینه درویشیان با تکیه بر علم روز دنیا و مهندسان با تجربه خود آماده عقد قرارداد با شما کارفرمایان گرامی میباشد. با ما با شماره 02126134297 در تماس باشید.