Rate this portfolio
طراحی آشپزخانه کلاسیک

بارزترین نماد آشپزخانه کلاسیک استفاده از کابینت های چوبی لوکس و شیک میباشد.

نماد آشپزخانه کلاسیک

بارزترین نماد آشپزخانه کلاسیک استفاده از کابینت های چوبی لوکس و شیک می باشد. به طوری که روی درب و نمای آن ها کنده کاری و نقش های برجسته زیبایی دارد. فضای داخلی آشپزخانه های کلاسیک همچون صنایع دستی خاص و جذاب هستند. در ادامه تصاویر مدل های آشپزخانه های کلاسیک با طراحی های فوق العاده زیبا و خاص را مشاهده خواهید کرد.
آشپزخانه ها با سبک کلاسیک دارای دکوراسیون های باوقار و سنگینی هستند. اغلب افراد به دنبال دکوراسیون مدرن برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه منزل خود هستند. ولی با این وجود باز هم افرادی پیدا می شوند که تمایل دارند از سبک های کلاسیک برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه منزل خود استفاده نمایند.
دکوراسیون آشپزخانه با توجه به سبک دکوراسیون بقیه قسمت های منزل طراحی میشود.
کابینت ها یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایل در آشپزخانه ها با دکوراسیون های کلاسیک هستند. بهتر است برای آشپزخانه ها با سبک کلاسیک از مدل کابینت رومی و کابینت کلاسیک استفاده شود این مدل کابینت ها دارای ساختار کلاسیک و سنتی هستند و می توانند فضای آشپزخانه منزل شما را با شکوه تر نشان دهند.
علاوه بر طرح کابینت انتخاب رنگ برای آشپزخانه با دکوراسیون کلاسیک از اهمیت زیادی برخوردار است برای طراحی آشپزخانه ها با دکوراسیون های داخلی سنتی و کلاسیک اغلب از رنگ های مشکی و قهوه ای و خاکستری و سفید و طوسی روشن و کرم استفاده می شود.


اصول کاربردی طراحی آشپزخانه کلاسیک

– عدم استفاده از اشکال هندسی نامنظم.
– استفاده از تطئینات و جزئیات.
– ارتباط با طبیعت.
– عدم استفاده از خطوط مورب.
– رنگ طلایی یا نقره ای یک عنصر جدا ناشدنی.
– از رنگ سفید استفاده نکنید. اگر هم استفاده میشود رنگ قالب نباشد.
– نقش چوب در آشپزخانه کلاسیک مهم است.
– عموم آشپزخانه های کلاسیک بزرگ هستند.
– طراحی و اجرا آشپزخانه کلاسیک گران تمام میشود.


طراحی معماری آشپزخانه کلاسیک

در طراحی معماری آشپزخانه کلاسیک از رنگ سفید در کنار متریال طبیعی چوب، سرامیک یا سنگ مرمر به صورت یکپارچه برای کف و دیوار ها استفاده میشود.
تزییات در سبک کلاسیک بسیار مورد توجه قرار میگیرد. استفاده ازقالب های چوبی، قرنیزها، گچ بری های زیبا، ستون، مجسمه، ظروف چینی، آینه های قدی و بزرگ، طاقچه و… حائز اهمیت است.
در سبک کلاسیک اجرای کابینت آشپزخانه بر روی دیوار های دور آشپزخانه صورت میگیرد. در وسط آشپز خانه یک حجم به شکل جزیره قرار میگیرد. کاربری آن یا به صورت میز اماده سازی غذاست یا حتی به عنوان اجاق گاز استفاده میشود. لوازم پخت و پز در بالای آن با توجه به سلایق و به شکل های مختلف و به صورت معلق و آویزان چیدمان میشود.
در طراحی آشپزخانه کلاسیک معمولا از رنگ های تیره مانند زیتونی، قهوه ای، آبی پر رنگ و یا حتی از رنگ مشکی برای دیوار ها و از رنگ های روشن تری مانند آبی اسمانی ، کرم ، سفید ،شیری و… برای کابینت های آشپز خانه استفاده میشود.
رنگ کف آشپز خانه هم معمولا از طیف رنگ های تیره تر از رنگ کابینت ها اجرا میشود. مانند دیوارها از کاشی عریض و سنگ های بزرگ ، چوب های بلند که همگی به طور کاملا هندسی چیدمان شدند استفاده میشود.
در سبک کلاسیک نور پردازی بیشتر به صورت مصنوعی صورت میگیرد و نور طبیعی را از طریق پرده ها کنترل میکنیم. در این سیک نسبت به سبک های دیگر فضا بیشتر از از رنگ مصنوعی استفاده کرده و کمی تاریک تر از بقیه سبک معماری است.
استفاده از لوستر در آشپز خانه کلاسیک از جنس فلز و یا شیشه میباشد. از لوستر های پارچه ای کمتر استفاده کنید.
کابینت و جزیره در طراحی آشپزخانه کلاسیک
بخش عمده ی طراحی آشپزخانه به طراحی کابینت اختصاص میابد. نحوه قرارگیری و چیدمان کابینتها و عناصر اصلی آشپزخانه که طراح به آنها اهمیت میدهد.
جنس کابینت در طراحی آشپزخانه کلاسیک معمولا چوبی است. چوب به فضا بها میدهد و موجب لوکس شدن آشپزخانه می شود. اگرچه کابینتهایی با روکش طرح چوب نیز مورد استفاده قرار میگیردند. در دکوراسیون کلاسیک و رومی از رنگ های روشن مانند سفید، کرم، طلایی بسیار استفاده می شود. به همین منظور می توان برای دلباز تر شدن آشپزخانه کلاسیک از کابینت هایی به رنگ سفید استفاده نمود.
رنگ های لوکسی مانند سبز، طرح چوب و سفید با رگه های طلایی در کابینت های آشپزخانه کلاسیک استفاده می شود.
کابینت های طرح جزیره در آشپزخانه های کلاسیک انتخاب مناسبی است. در جزیره ی آشپزخانه می توان سینک و یا گاز را با هود های مخصوص نصب نمود. تا عملکرد سوم در این جزیره اتفاق بیفتد. کابینت های جزیره ای محل مناسبی برای سرو غذا و یا جمع شدن افراد به دور آن هستند. جزیره می تواند جایگزین مناسبی برای میزهای کوچک داخل آشپزخانه باشد.


اصول طراحی کابینت کلاسیک

• عدم سادگی یکی از اصول طراحی کابینت کلاسیک.
• کابینت کلاسیک سفید بهترین انتخاب برای آشپزخانه شما.
• توجه به جزئیات یکی از اصول طراحی آشپزخانه کلاسیک.
• از رنگ های روشن بیشتر استفاده کنید.
• استفاده از تضاد رنگ ها در طراحی کلاسیک.
• سادگی در عین پیچیدگی و توجه به رنگ ها در طراحی کابینت کلاسیک.
• استفاده از تقارن و ویترین در طراحی کابینت کلاسیک.