طراحی و ساخت ویلا

ویلا دوبلکس کوچک

ویلا دوبلکس کوچک
4.5/5 - (2 امتیاز)

خانه ویلایی دوبلکس کوچک این روزها به شدت طرفدار پیدا کرده است. از بزرگترین ویژگی‌های این نوع از طراحی ویلا این است که به فضای زیادی برای ساخت نیاز ندارند. این روزها گسترش شهر نشینی، افزایش قیمت زمین و افزایش قیمت دلار باعث شده تا افرادی که بودجه ساخت ویلاهای بزرگ و باغ ویلا 1000 متری را ندارند.

از شرکت‌های طراح ویلا بخواهند که خانه ویلایی دوبلکس کوچک را برای آنها طراحی کنند. ساخت ویلا دوبلکس کوچک در شمال کشور و مناطق خوش آب و هوای ایران به شدت زیاد شده است. در ادامه همراه با مجموعه معماری متینه درویشیان باشید تا با همه چیز درباره ساخت خانه ویلایی دوبلکس کوچک آشنا شوید.

نحوه طراحی خانه ویلایی دوبلکس کوچک چگونه است؟

طراحی ویلا

از مهمترین نکاتی که در طراحی خانه ویلایی دوبلکس کوچک باید به آن توجه کرد این است که این نوع از ویلا فضای کمی دارد. به همین دلیل باید از فضای ویلا نهایت استفاده بهینه را کرد تا ساکنین آن نهایت آرامش و لذت را در ویلا تجربه کنند. به همین دلیل باید در طراحی خانه ویلایی از تمام فضاهای ویلا به بهترین شکل استفاده کرد.

طراح ویلا به دلیل فضای کم به صورت چند منظوره از فضاهای داخلی و خارجی استفاده می‌کند.

به عنوان مثال می‌توان فضای غذاخوری و نشمین را با کمک المان‌ها و عناصر مختلف از هم مجزا کرد.

در ساخت ویلا دوبلکس کوچک و در طراحی داخلی آن معمولاً از پارتیشن‌های سبک و مشبک استفاده می‌شود.

در فضاهای کوچک نباید از تیغه استفاده کرد بلکه باید پارتیشن و… را به کار برد. از مهمترین مواردی که در طراحی خانه ویلایی دوبلکس کوچک، خانه دوبلکس 100 متری و… باید به آن توجه کرد؛ پرهیز از استفاده از عناصر و المان‌های زیاد و شلوغی است. در واقع تزئینات و دکوراسیون باید به صورت ساده استفاده شوند.

در طراحی ویلا دوبلکس انواع زاویه و شکستگی در کمترین حالت ممکن باید استفاده شوند.

این کار برای آن توسط طراح ویلا و شرکت معماری انجام می‌شود تا فضاهای پرت و بدون استفاده به حداقل برسند.

هنگامی که مساحت کمی برای ساخت ویلای دوبلکس در نظر گرفته شده بهتر است؛ راه پله در نقاط گوشه فضای موجود ساخته شود. این کار باعث می‌شود که راه پله کمترین فضای موجود را اشغال نماید.

علاوه بر این اگر در طراحی راه پله از سبک مینیمال استفاده شود، فضا بزرگتر دیده خواهد شد.

همچنین در طراحی فضای خارجی ویلا می‌توان از روف گاردن و باغچه استفاده کرد. این کار باعث می‌شود تا صاحبان ویلا فضای بیشتری برای اوقات فراغت خود داشته باشند. معمولاً از محافظ نرده مشبک، شیشه‌ای و شفاف برای پله‌ها استفاده می‌شود.

نمای ویلا دوبلکس کوچک

طراحی پذیرایی ویلا-متینه درویشیان

معمولاً ویلاهای دوبلکس کوچک کمی افقی و سقف آنها کوتاه به نظر می‌رسد. به همین دلیل باید از شیشه‌های سرتاسری و بلند استفاده کرد. این شیشه‌ها باعث می‌شوند ارتفاع فضا بیشتر دیده شود.

همچنین می‌توان برای استفاده بهتر از فضا، زیر نیم طبقه اقدام به ساخت پارکینگ کرد. نمای خارجی نیز مانند نمای داخلی ویلا دوبلکس بسیار اهمیت دارد. به دلیل فضای کم باید از متریال‌ها و مصالحی استفاده کرد که فضا را بزرگتر نشان دهد.

به همین دلیل در طراحی خانه ویلایی دوبلکس کوچک از متریال‌هایی با رنگ روشن استفاده می‌شود.

مهم‌ترین نکاتی که در طراحی نمای ویلا دوبلکس کوچک باید به آنها توجه کنیم

نما اولین چیزی است که همه افراد با آن مواجه می‌شوند. به همین دلیل تاثیر زیادی روی افراد دارد. همانطور که قبلاً به صورت کلی گفتیم در طراحی نما باید از متریال‌های روشن استفاده کرد. علاوه بر استفاده از متریال‌های روشن، شیشه نیز یک انتخاب عالی برای نما محسوب می‌شود. استفاده از شیشه در نما باعث می‌شود که نور بیشتری وارد ویلا شده و فضای ویلا بزرگتر و روشن‌تر دیده شود.

حتی بعضی از طراحان برای جلوه بیشتر ویلاهای کوچک از شیشه به همراه چوب و فلز استفاده می‌کنند. در زیر اطلاعات بیشتری در مورد طراحی نمای ساختمان کسب می‌کنید.

  • نمای ویلا دوبلکس کوچک کلاسیک

ویلای کلاسیک از آن دسته ویلاهایی است که در آن از عناصر و المان‌های تزیینی بیشتر استفاده می‌شود. همچنین عناصری مانند شیشه نسبت به ویلای مدرن کمتر در ویلای کلاسیک استفاده می‌شود. این سبک از طراحی بر شلوغی و استفاده از تجملات تاکید دارد. همانطور که گفتیم به دلیل فضای کمی که با آن در ساخت ویلا مدرن و طراحی خانه ویلایی دوبلکس کوچک مواجه هستیم.

باید به شدت از شلوغی پرهیز کرد. به همین دلیل سبک ویلا کلاسیک برای ویلاهای کوچک زیاد مناسب نیست. زیرا باعث کوچک دیده شدن فضا می‌شود. البته در صورتی که صاحبان ویلا بخواهند طراحان می‌توانند این سبک را اجرا کنند. اما در مجموع بهتر است برای ویلاهایی با فضای کم از سبک مدرن استفاده شود. سبک طراحی ویلا کلاسیک برای ویلاهای بزرگ مناسب است.

  • نمای ویلا دوبلکس کوچک مدرن

سبک طراحی ویلا مدرن، عالی‌ترین انتخاب برای خانه‌ ویلایی دوبلکس کوچک است. این روزها در بیشتر نقاط جهان از این سبک برای طراحی ویلا با فضای کم استفاده می‌شود. از مهمترین ویژگی‌های بارز سبک طراحی به شیوه مدرن استفاده از شیشه و چوب است. شیشه این امکان را فراهم می‌کند. که علاوه بر نور، هوای بیشتری وارد محیط شده و افراد احساس بهتری داشته باشند.

در طراحی مدرن بر سادگی با رعایت زیبایی تاکید زیادی شده است. به همین دلیل شما در ویلای مدرن، هیچ نوع شلوغی را مشاهده نمی‌کنید. المان‌ها و عناصر در نهایت سادگی و زیبایی در نقاط مختلف فضای داخلی و خارجی استفاده شده است. طرح‌های هندسی ساده و خطوط صاف افقی و عمودی تا حد زیادی به بزرگتر نشان دادن فضای ویلا کمک می‌کنند.

نقشه خانه ویلایی دوبلکس کوچک چگونه باید باشد؟

طراحی ویلای دوبلکس

در خانه ویلایی دوبلکس کوچک به دلیل فضای کم حتی، مقیاس‌های کوچک نیز دارای ارزش بالا هستند.  طراحی این نوع از ویلاها باید به گونه‌ای باشد که فرد همان احساس بودن در ویلاهای بزرگ را داشته باشد. به عبارت دیگر به دلیل کوچکی فضا فرد احساس دلتنگی و دل‌گرفتگی نکند. یک طراح ویلا با تجربه طراحی ویلا طوری انجام می‌دهد که از تمام فضای ویلا به نحو احسنت استفاده شود.

برای استفاده بهتر از فضا معمولاً در پلان طراحی  اتاق خواب‌ها در طبقه بالا و سالن پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی در طبقه همکف

قرار می‌گیرند.

 معمولاً طراحان در طراحی پلان نقشه ویلا دوبلکس 100 متری، نقشه ویلا دوبلکس 70 متری  تلاش می‌کنند تا فضاهای پرت به حداقل برسد و کمتر از فضاهای پرت مانند راهرو استفاده شود. برای بزرگتر نشان دادن فضای داخلی نیز باید رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم، بژ و… را به کار برد. طراحی نقشه خانه ویلایی دوبلکس در شمال باید با توجه به شرایط آب و هوایی و…انجام شود.

بهترین شرکت طراحی خانه ویلایی دوبلکس کوچک

انتخاب بهترین شرکت طراحی خانه ویلایی دوبلکس کوچک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا به دلیل مساحت پایین زمین، طراحی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تصور کنید کلی هزینه برای طراحی ویلا پرداخت نمایید. اما طراحی ویلا آنگونه که می‌خواهید نباشد.

به همین دلیل در هنگام انتخاب شرکت معماری برای طراحی ویلا دوبلکس خود باید بسیار دقت کنید.  از بهترین شرکت‌های طراحی ویلا دوبلکس و … می‌توان به مجموعه معماری متینه درویشیان اشاره کرد. اما چرا بسیاری از افراد مجموعه معماری متینه درویشیان را انتخاب می‌کنند. در ادامه با مهمترین دلایل انتخاب این شرکت به عنوان بهترین شرکت طراحی انواع ویلا و خانه ویلایی آشنا می‌شوید.

  • بالاترین رضایت مشتریان

کسب رضایت مشتریان مخصوصاً در زمینه ساخت ویلا و انواع خانه‌های ویلایی کاری بسیاری سخت است. این مجموعه معماری ابتدا با نظرات مشتریان آشنا شده و پس از آن با دقت تمام با توجه به سلیقه و بودجه مشتریان اقدام به طراحی ویلا می‌کنند. به همین دلیل این مجموعه بالاترین آمار رضایت مشتریان را دارد.

همچنین این شرکت اگر متوجه شود قسمتی از طراحی مطابق میل مشتریان نیست در کمترین زمان اقدام به تغییر آن می‌کنند.

  • استخدام طراحان با تجربه

مجموعه معماری متینه درویشیان، طراحان خود را پس از گزینش‌های متعدد انتخاب می‌کنند. هدف این مجموعه استخدام افراد با تجربه و متخصص است که کارهای طراحی مشتریان را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. طراحان و کارشناسان این شرکت به دلیل آشنایی با جدیدترین استانداردهای روز دنیا، کار طراحی‌های شما را با دقت انجام می‌دهند.

  • دریافت هزینه مناسب و اقتصادی

مجموعه معماری متینه درویشیان برای رعایت حال مشتریان خود، مناسب‌ترین هزینه را دریافت می‌کند. البته توجه داشته باشید که دریافت هزینه مناسب به معنای پایین آمدن کیفیت کار نیست. بلکه با همان کیفیت، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند.

بهترین ترفندها برای خانه ویلایی دوبلکس کوچک

نظارت بر ساخت ویلا

در خانه ویلایی دوبلکس کوچک به خوبی می‌توان از عناصر و المان‌ها استفاده کرد.

این روزها طرح‌های مدرن و جدید وارد بازار شده که در طراحی خانه ویلایی دوبلکس کوچک می‌توان از آن استفاده کرد. در ادامه با مهمترین نکاتی که باعث زیبایی بیشتر خانه‌های ویلایی دوبلکس با مساحت کوچک کوچک است آشنا می‌شوید.

  • استفاده از رنگ‌های مناسب

رنگ‌های سفید و کرمی و همچنین رنگ‌های خنثی بهترین انتخاب برای ویلاهای دوبلکس کوچک است. این رنگ‌ها فضای محیط را بزرگتر نشان می‌دهند.

  • توجه به راه پله

در سبک مدرن برای استفاده بهینه از فضا از شیشه برای محافظت پله استفاده می‌شود. اما در سبک کلاسیک نرده‌های زیبا که نیاز به فضای بیشتر دارند به کار می‌روند. به همین دلیل بهتر است برای فضاهای کوچک از المان‌های که سبک مدرن برای این کار مناسب می‌بیند استفاده کنید. زیرا این المان‌ها فضای کمتری اشغال می‌کنند.

  • به کار بردن دیوارهای بلند

در خانه‌ها و ویلاهای دوبلکس ارتفاع دیوارها بسیار زیاد است؛ زیرا دیوارها باید هر دو طبقه را پوشش دهند. شما می‌توانید از تابلوها و نقاشی‌های جذاب روی این دیوارها استفاده کنید.

  • گیاهان

برای فضای داخلی می‌توانید از گلدان‌های دیواری استفاده کنید. وجود گل و گیاه در فضای داخلی به زیبایی محیط و افزایش روحیه شما کمک زیادی می‌کند. همچنین به دلیل فضای کم حیاط می‌توانید از دیوار سبز و یا گیاهانی که روی دیوار رشد می‌کنند استفاده نمایید.

  • استفاده از چراغ‌های آویزان

معمولاً خانه‌های دوبلکس حتی با مساحت کوچک سقف بلندی دارند. برای زیبایی بیشتر می‌توانید از چراغ‌های آویزان در سقف استفاده کنید. این چراغ‌ها به نمای داخلی ویلا دوبلکس فضایی چشم‌نواز می‌بخشند. در اخر از محوطه سازی ویلا دوبلکس کوچک قافل نشوید.

کلام آخر

خانه ویلایی دوبلکس کوچک، عالی‌ترین انتخاب برای افرادی است که بودجه کمی برای خرید زمین ویلا دارند. اما بعد از خرید زمین، چگونگی ساخت آن توسط شرکت معماری متینه درویشیان از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. زیرا مساحت زمین بسیار کم بوده و اگر توسط افراد ماهر و با تجربه ساخته نشود.

قطعاً نمای داخلی و خارجی زیبایی نخواهد داشت. برای طراحی خانه ویلایی دوبلکس کوچک بهتراست از سبک طراحی ویلا مدرن استفاده شود. زیرا در سبک طراحی ویلا کلاسیک  از وسایل تجملاتی و تزییناتی زیادی مانند مجسمه، مبل‌های سلطنتی و… استفاده می‌شود.

همه این عناصر باعث شلوغی محیط و کوچک نشان دادن فضا می‌شوند. اما در سبک مدرن، استفاده از شیشه، چوب، رنگ‌های روشن و… به بزرگتر نشان دادن فضا کمک زیادی می‌کند. پس اگر می‌خواهید خانه ویلایی دوبلکس شما با سایز کوچک هم فضایی دلپذیر داشته باشید، طراحی آن را به افراد با تجربه بسپارید در غیر این صورت در آینده نه تنها پشیمان می‌شوید.

بلکه باید دوباره برای زیبایی ویلا هزینه کنید. مجموعه معماری متینه درویشیان با داشتن پرسنل با تجربه و متخصص، طراحی خانه ویلایی دوبلکس کوچک شما را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند.