طراحی و ساخت ویلا

نقشه ویلای دوبلکس 70 متری

4.7/5 - (4 امتیاز)

ویلا تعریف مشخصی دارد که آن را از سایر ساختمان‌های دیگر جدا می‌کند. در تعریف ویلا این گونه آمده است که: «ویلا ساختمانی است که ارتباط نزدیکی با طبیعت و محیط اطراف خود دارد» بنابراین تمامی مواردی که در ساخت ویلا انجام می‌گیرد باید هم راستا با این تعریف باشد. اگر بخواهیم ساخت ویلا را به دو بخش کلی تقسیم کنیم، می‌توان گفت ساخت ساختمان ویلا یک بخش و محوطه سازی ویلا بخش دیگر را به خود اختصاص می‌دهند. در این مقاله که با عنوان نقشه ویلای دوبلکس 70 متری برای شما آماده کرده‌ایم، به بررسی ساخت ساختمان ویلا بیشتر تمرکز می‌کنیم.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید با قیمت مناسب بتوانید یک ویلا در منطقه‌ای خوش آب و هوا بسازید، بهتر است در ادامۀ این مقاله با ما همراه باشید.

نقشه ویلای دوبلکس 70 متری

اهمیت آشنایی با نقشه ویلای دوبلکس 70 متری

توجه داشته باشید که پیش از انجام هر کار لازم است تا اطلاعات کافی در خصوص آن را جمع‌آوری کنید و یا آشنایی مناسبی با روند انجام آن کار داشته باشید. در غیر این صورت همان بی گدار به آب زدن محسوب می‌شود و همۀ ما می‌دانیم که بی گدار به آب زدن نتایج مناسبی را به دنبال نخواهد داشت.

اگر شما اطلاعات کافی در خصوص روند ساخت ویلا یا هر مورد دیگری نداشته باشید، به راحتی مورد سوءاستفادۀ افراد سودجو قرار خواهید گرفت. بنابراین در این مقاله ما به صورت اختصاصی به ارائۀ مطالب در خصوص نقشه ویلای دوبلکس 70 متری می‌پردازیم.

موارد مهمی که باید در ساخت ویلا مورد توجه قرار گیرند

همان‌طور که در بالا ذکر شد، ساخت ویلا دارای مراحل مختلف و زمان‌بر باشد. اما دو بخش کلی در ساخت ویلا مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی ساخت ساختمان ویلا و دیگری محوطه سازی. با توجه به تعریف ویلا، ایجاد محوطه سازی بسیار مهم است و در واقع ارتباط نزدیک میان ویلا با طبیعت توسط بخش محوطه سازی ایجاد می‌شود. در نتیجه شما نباید این بخش را فراموش کنید و یا به آن بی توجه باشید.

نقشه ویلای دوبلکس 70 متری

تعیین میزان هزینه و بودجه برای خرید زمین ویلا

از موارد مهم در انجام هر کار میزان هزینه و بودجه‌ای است که برای آن اختصاص می‌دهید. ویلاها اغلب در مناطق خوش آب و هوا و به دور از شلوغی و دودو دم شهر ساخته می‌شوند تا مکانی برای استراحت و آسایش ساکنان آن باشد. اگر شما قصد خرید زمین ویلا را دارید باید پس از انتخاب کردن مکان مناسبی برای خریداری زمین در آن نقطه، بدانید که متراژ مناسب و کافی برای شما چقدر است.

از عوامل دیگری که در تعیین هزینۀ طراحی ویلا دوبلکس نقش دارد، انتخاب تیم معماری است. بدیهی است هرچه تیم معماری انتخابی شما دانش و تجربۀ بالاتری داشته باشند، در نتیجه شما باید پول بیشتری خرج کنید اما خروجی کار کاملا بی عیب و نقص و حرفه‌ای خواهد بود.

البته تعیین تیم معماری و مهندس طراح کارکشته، از طرف دیگر می‌تواند هزینه‌های جانبی ناشی از بی‌تجربگی را کاهش دهد. شما دیگر نگران سوءاستفاده افراد سودجو و همچنین کیفیت نهایی کار نیستید. پس عامل تعیین کننده همان انتخاب صحیح تیم معماری خواهد بود.

تیم معماری متینه درویشیان، با بیش از 10 سال سابقه در طراحی ویلا و ساخت ویلا و انواع خدمات مرتبط با آن، انتخابی مناسب برای مشاوره و اجرای کار ویلای شما در هر مرحله خواهد بود.

متراژ مناسب برای ساخت ویلا

برخلاف تصور عموم، تمامی ویلاها بزرگ نیستند. امروزه با افزایش قیمت زمین و مصالح، توجه به زمین‌های کوچک برای ساخت ویلا نیز مورد توجه قرار گرفته است. پس اگر شما بودجۀ کافی برای خرید یک زمین بزرگ ندارید، جای نگرانی نیست. با خرید یک زمین کوچک‌تر و اجرای ساخت مناسب می‌توانید از یک ویلای کوچک نیز لذت ببرید. علاوه بر متراژ زمین ویلا، نوع ساخت می‌تواند تاثیر مستقیمی بر بزرگ‌تر شدن آن داشته باشد. بنابراین اگر شما متراژ کوچک‌تری را انتخاب می‌کنید، در طراحی نقشه آن دقت کنید تا به صورت بهینه از تمامی فضای آن استفاده نمایید.

طراحی نقشه ویلای دوبلکس 70 متری

پس از خرید زمین ویلا که در این مقاله به مساحت 70 متری پرداخته‌ایم، نوبت به طراحی نقشه می‌رسد. مساحت 70 متر برای یک ویلا می‌تواند کوچک باشد به ویژه اگر قصد دارید با اعضای خانواده و یا دوستان خود به ویلا رفته و چند روزی ساکن آن‌جا باشید. در یک ویلای 70 متری، شما می‌توانید در حالت عادی یک اتاق خواب داشته باشید. سالن، آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز از موارد دیگری هستند که در نهایت یک ویلای کامل را تشکیل می‌دهند. در صورتی که بخواهید تعداد اتاق خواب را به 2 عدد افزایش دهید، باید از فضای قسمت‌های دیگر بگیرید تا در نهایت دو اتاق خواب کوچک داشته باشید.

این طرح نمی‌تواند مورد رضایت افراد قرار بگیرد، زیرا شما در این فضا همواره با کمبود جا و تنگی فضا روبه‌رو می‌شوید. ایدۀ خلاقانۀ ساخت ویلا به صورت دوبلکس امکان استفاده از ظرفیت ویلا را به 1.5 برابر افزایش می‌دهد. ساخت ویلا به صورت دوبلکس به ویژه برای فضاهای کوچک ایده‌ای بسیار کاربرد و مناسب است که علاوه بر بیش‌تر شدن فضای در دسترس شما، به بزرگ‌تر نشان دادن هر قسمت ویلا کمک زیادی خواهد کرد.

پس از طراحی نقشه نوبت به انجام محاسبات برای تعیین میزان هزینه و زمان لازم برای انجام کار خواهد رسید. فراموش نکنید که داشتن یک نقشه مناسب و حرفه‌ای که به بهترین شکل ممکن فضا طراحی شده است، خود در میزان قیمت تاثیر خواهد داشت. بدیهی است که هر چه مهندس نقشه‌کش حرفه‌ای و مجرب باشد، علاوه بر آن که می‌تواند بهترین نقشه را به شما ارائه کند، دستمزد بالاتری نیز خواهد داشت.

در نهایت تعیین میزان و نوع مصالح کاربردی در ساخت ویلا می‌تواند هزینۀ انجام آن را برای شما روشن کند.

طراحی نقشه ویلای دوبلکس 70 متری

تعیین نوع طرح نقشه ویلای دوبلکس 70 متری

از مراحل مهم در روند ساخت ویلا، تعیین نوع نقشه برای طراحی خواهد بود. در این مرحله باید به همراه تیم معماری و مهندس طراح بازدید کلی از زمین صورت بگیرد و با مکان‌یابی مناسب برای تعیین جایگاه ساختمان ویلا، مرحلۀ طراحی نقشه انجام شود. جای ساختمان ویلا در میزان نور دریافتی آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

به طور معمول در کشور ما که در نیمکرۀ شمالی زمین قرار گرفته است، ساختمان ویلا را در شمالی‌ترین قسمت زمین قرار می‌دهند. این کار موجب می‌شود تا در هنگام حضور خورشید، بیشترین میزان از نور طبیعی از طریق پنجره‌ها به داخل ساختمان ویلا وارد شود.

اهمیت دریافت نور در طراحی نقشه ویلای دوبلکس 70 متری بیش‌تر است. زیرا وجود راه پله و طبقۀ بالایی به خودی خود از میزان نور موجود در فضای داخلی کم می‌کند.

پس از تعیین مکان قرارگیری ساختمان ویلا، باید با مشورت مهندس طراح و نقشه‌کش، کارفرما نظر خود را برای طراحی فضای داخلی مورد نظر و سلیقۀ خود اعلام کند. در صورتی که از نظر فنی و اصولی مشکلی در این مورد وجود نداشته باشد، مهندس طراح اقدام به طراحی نقشه‌ای می‌کند که علاوه بر این که نظر کارفرما در آن رعایت شده، اصول مهندسی و استاندارهای مورد نیاز نیز مورد توجه قرار گیرند.

توجه داشته باشید که بهترین حالت برای طراحی نقشه ویلای دوبلکس 70 متری رعایت شود. ما در ادامه به موارد مهمی که لازم است در طراحی نقشه ویلای دوبلکس 70 متری مورد توجه قرار گیرند اشاره خواهیم کرد.

لازم به ذکر است تمامی موارد گفته شده در این مقاله صرفا به افزایش فضای کاربری در مساحت 70 متری و همچنین مواردی برای بزرگ‌تر نشان دادن ویلا اشاره دارد. در نهایت این شما هستید که باید مطابق با خواسته، نیاز و سلیقۀ خود بهترین نقشه را انتخاب کنید.

بهترین طرح برای نقشه ویلای دوبلکس 70 متری چیست؟

با توضیحات ارائه شده، دریافتید که بهترین حالت برای استفاده از فضای ویلایی با وسعت 70 متر، اجرای آن به صورت دوبلکس می‌باشد. اما در طراحی نقشه ویلای دوبلکس 70 متری نیز چندین راه وجود دارد که می‌تواند به آن تنوع ببخشد. شما باید با توجه به نیازهای خود بهترین نقشه را انتخاب کنید.

در حالت کلی برای ساخت ویلا دوبلکس، اتاق‌های خواب را به نیم طبقۀ بالا انتقال می‌دهند. به این معنا که در طبقۀ پایین فقط سالن نشیمن، آشپزخانه و سرویس بهداشتی قرار خواهد گرفت. برای داشتن بهترین طرح نقشه ویلای دوبلکس 70 متری، می‌توان دو اتاق خواب با وسعت مناسب در نیم طبقۀ بالا اجرا کرد.

همچنین یک حمام و سرویس بهداشتی در طبقۀ بالا جای داده می‌شود. با توجه به نوع طرح، می‌توان برای هر یک از اتاق‌های خواب سرویس بهداشتی و حمام جداگانه نیز طراحی کرد. برای افزایش شانس این مورد به طور معمول حمام و سرویس بهداشتی را در یک فضا قرار می‌دهند و با استفاده از دیوار شیشه‌ای می‌توان آن‌ها را جدا کرد.

طراحی مناسب برای طبقۀ پایین در نقشه ویلای دوبلکس 70 متری

در طراحی فضای طبقۀ پایین باید اصولی رعایت شوند تا فضا بزرگ‌تر دیده شود. دریافت نور خورشید کافی می‌تواند به این موضوع کمک کند. همچنین تا جای امکان از موارد اضافه صرف نظر کنید تا فضای داخلی بزرگ‌تر دیده شود. برای مثال میان آشپزخانه و سالن پذیرایی نیاز به دیوار کشی و ایجاد مرز مشخص نیست.

این کار را می‌توان به استفاده از کف‌پوش متفاوت برای هر قسمت انجام داد. محل گذاشتن سینک، گاز و یخچال را مشخص کنید و سپس با استفاده از یک میز می‌توانید کانتر آشپرخانه را طراحی کنید. با صندلی‌های بلند فضای مناسبی جهت غذا خوردن ایجاد می‌شود که دیگر نگران فضای لازم برای گذاشتن میز غذاخوری در سالن نخواهید بود.

کاهش ابعاد راه‌پله

از موارد کلیدی و مهم در نقشه ویلای دوبلکس 70 متری توجه به راه‌پله‌ها است. به طور معمول در ساختمان ویلا با وسعت زیاد حدود 12 متر فضا برای عرض پله‌های دو طرفه منتهی به طبقۀ بالا در نظر می‌گیرند.

با توجه به اینکه ویلای 70 متری فضای کوچکی دارد، بهتر است نصف این میزان را برای راه‌پله در نظر بگیرید. نوع و طرح راه‌پله در اشغال میزان فضای داخلی ویلا تاثیر بسیاری دارد. سعی کنید از راه‌پله‌های جمع‌وجورتر استفاده کنید. راه‌پله‌های معلق نیز انتخاب مناسبی برای استفاده در نقشه ویلای دوبلکس 70 متری هستند.

توجه به ارتفاع سقف در نقشه ویلای دوبلکس 70 متری

نکته بسیار مهم در طراحی نقشه ویلای دوبلکس 70 متری، در نظر گرفتن ارتفاع سقف لازم برای آن است. توجه داشته باشید که برخلاف ساخت و ساز خانه و آپارتمان در بافت شهری، قوانین سفت و سختی در خصوص ارتفاع سقف برای ویلا وجود ندارد. در نتیجه دست طراح برای طراحی باز است.

همچنین ارتفاع بیشتر سقف موجب می‌شود تا فضای داخلی بزرگ‌تر دیده شود. پس تا جای امکان ارتفاع سقف را بلند در نظر بگیرید.

نقشه ویلای دوبلکس 70 متری

استفاده از پنجره‌های بلند در نقشه ویلای دوبلکس 70 متری

افزایش میزان نور ورودی به ساختمان با استفاده از پنجره‌های بلند امکان‌پذیر می‌شود. هر چه تعداد این پنجره‌ها بیشتر باشد، نور ساختمان نیز بیشتر می‌شود. اگر بتوانید به جای پنجره از دیوارها و یا سقف شیشه‌ای نیز استفاده کنید به دریافت نور مناسب در ویلای دوبلکس 70 متری کمک زیادی خواهد کرد.

بیش‌ترین متراژ در طبقۀ پایین به سالن اختصاص داده شود

برای داشتن بهترین طرح نقشه ویلای دوبلکس 70 متری، ‌توصیه می‌شود که بیش‌تر فضای طبقۀ پایین به سالن اصلی اختصاص داده شود. بهترین ایده برای استفادۀ بهینه از فضای کوچک طراحی سالن اصلی به بزرگ‌ترین ابعاد ممکن است.

سالن بزرگ فضای داخلی ویلا را بزرگ‌تر از حالت واقعی نشان می‌دهد. تا جای ممکن از مساحت دیگر قسمت‌ها بکاهید تا سالنی بزرگ‌تر داشته باشید.

حذف فضاهای غیرضروری

هنگامی که فضای ویلا کوچک باشد، حذف هر مورد غیر ضروری به افزایش وسعت سالن و در نهایت بزرگ‌تر دیده شدن فضا کمک خواهد کرد. برای مثال وجود اتاقی جهت شستشوی لباس، تی وی روم و یا ساختن حمام و دستشویی به صورت جداگانه اقدامات غیرضروری محسوب می‌شوند. تمامی این موراد در نهایت فضای سالن اصلی را کوچک‌تر می‌کند. همچنین تعداد مواردی که در ساخت فضای ویلا به کار می‌رود موجب شلوغی و گرفتن نور خواهد شد.

ایجاد تراس در نقشه ویلای دوبلکس 70 متری

تراس یکی از گزینه‌هایی است که به زیبایی طراحی نقشه ویلا کمک می‌کند. امکان قرار گرفتن تراس در هر دو طبقۀ ویلای دوبلکس 70 متری وجود دارد. این مورد با توجه به سلیقه و نظر شما به عنوان کارفرما اجرا می‌شود.

برای مثال در یک ویلای دوبلکس 70 متری می‌توان در طبقۀ بالا حدود 15 متر مربع برای تراس در نظر گرفت. تراس در طبقۀ بالا سعی کنید کوچک نگیرید و از حداکثر امکان طراحی استفاده کنید. حتی در صورت لزوم از متراژ اتاق خواب کم کرده و به تراس اضافه کنید. وجود تراس در طبقۀ بالا امکان لذت بردن از فضای محوطۀ ویلا را نیز ممکن می‌سازد.

در صورتی که تمایل دارید تراس شما در طبقۀ همکف قرار بگیرد، باید بدانید که لازم است از فضای سالن کم کرده و به تراس اختصاص دهید. به همین علت برای کوچک‌تر نشدن فضای سالن اصلی توصیه می‌شود تراس ویلای خود را در طبقۀ بالا قرار دهید.

انتخاب تعداد اتاق خواب با توجه به نیاز کارفرما

اگر کارفرما برای افزایش تعداد اتاق‌های خواب ویلای دوبلکس 70  متری اصراری نداشته باشد، حتی می‌توان تعداد اتاق خواب را 1 عدد در نظر گرفت. البته بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تعداد اتاق خواب در ویلا بیشتر باشد. اما در صورت انتخاب یک اتاق در طبقۀ بالا، فضای وسیعی برای مانور دادن ایجاد می‌شود.

علاوه بر این که فضای اتاق خواب می‌تواند بسیار وسیع باشد. اضافه کردن سایر آیتم‌ها اگرچه در طبقۀ بالا معمول نیست، اما هر گونه تغییری در نقشه ویلای دوبلکس 70 متری می‌توان ایجاد کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله که با عنوان نقشه ویلای دوبلکس 70 متری برای شما عزیزان ارائه شد، به مواردی که موجب افزایش فضای کاربری در طراحی نقشه ویلای دوبلکس 70 متری می‌شود پرداختیم. شما باید بدانید که عامل نهایی در هر مورد در ابتدا خواست و تمایل شما به عنوان یک کارفرما و همچنین نوع نیاز شما از طراحی نقشه ویلای دوبلکس 70 متری خواهد بود.

در این مقاله تمامی موارد برای استفادۀ بهینه از فضای داخلی ویلای دوبلکس 70 متری بیان شده است. هر مورد می‌تواند با تایید و موافقت شما تغییر کند تا در نهایت ساختمان ویلا به آن چیزی تبدیل شود تا شما به همراه خانواده و دوستان خود بتوانید اوقات آرام و لذت‌بخشی را در آن سپری کنید.

معرفی گروه معماری متینه درویشیان

گروه معماری متینه درویشیان، با سابقه‌ی طولانی در اجرا و ساخت انواع پروژه‌های ساخت ویلا و تخصصی‌ترین مجموعه‌ی طراحی ویلا در ایران، آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما مردم عزیز می‌باشد. ما در این مجموعه دانش متخصصان و کارشناسان زبده را با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته و مطابق روز برای انجام پروژه‌های مختلف ساخت ویلا به کار گرفته‌ایم؛ تا رضایت شما عزیزان را در تبدیل طرح دلخواه به ساختمان‌های واقعی، به دست آوریم.

برای دریافت مشاوره در خصوص انواع خدمات ویلا همچون ساخت ویلای لوکس، طراحی نما، اجرای انواع ویلای مدرن، طراحی ویلای کلاسیک، محوطه سازی ویلا، طراحی نقشه ویلای دوبلکس 70 متری و حتی با متراژهای دیگر، بازسازی ویلا و موارد دیگر فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

دریافت جزییات مشاوره تخصصی به همراه امکان بازدید از طرح‌های اجرا شده توسط تیم ما، در محل مجموعه امکان‌پذیر خواهد بود. تمامی مراحل ساخت ویلا از جمله طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، طراحی نمای ویلا کلاسیک و مدرن را با استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد برای ساخت ویلای شما به کار خواهیم گرفت تا خروجی کار بی‌نقص و مورد رضایت شما عزیزان باشد.