طراحی و ساخت ویلا

محوطه سازی ویلا

5/5 - (2 امتیاز)

برای طراحی و محوطه سازی ویلا و اجرای آن، باید حتما از متخصصین ماهر این امر کمک گرفت. چون این دسته از افراد می توانند آن محیط زیبایی که مورد انتظارتان است، ایجاد کنند. امروزه بسیاری از افراد به اهمیت داشتن فضایی زیبا که بتواند برای آن ها آرامش به ارمغان بیاورد، پی بردند.

از همین رو طرفداران دکوراسیون داخلی و طراحی محوطه، روز به روز در حال افزایش هستند. شاید برخی از افراد این تصور را داشته باشند که صرف هزینه محوطه سازی و اجرای آن، کار چندان معقولی به نظر نمی رسد; ولی واقعیت امر این است که افراد به دلیل تغییر سبک زندگی و دور شدن از فضای طبیعی، ناگزیر به صرف این هزینه هستند.

در طراحی و محوطه سازی ویلا رنگها اولین المانهایی هستند که بطور مستقیم و غیرمستقیم در یک نگاه مرکز توجه افراد میشود.

بنابراین در طراحی محوطه ویلا بسیار مهم است. رنگ میتواند با گیاهان یا المان های موجود در محوطه ویلا مانند سنگ فرش، دیوارها یا نرده ها و آبنما و غیره به حیاط اضافه شود.

خطوط و رنگ ها در طراحی و محوطه سازی ویلا

خطوط موجود در حیاط سازی ویلا معرف ساختار و نوع فضاسازی حیاط ویلا و منظره آن می باشد. لبه گذرگاه روی برکه یا نهر مصنوعی در باغ ویلا، ابعاد یک جعبه گل و دیوارها، نرده خطوط ممکن در طراحی محوطه ویلا میباشند.

خطوط صاف و زاویه های سخت، ظاهری رسمی ایجاد می کنند. در حالی که خطوط منحنی یک ظاهر غیررسمی به محوطه ویلای شما می دهند. از خطوط عمودی می توان برای بالا کشیدن چشم و ایجاد فضای بزرگتر استفاده کرد.

برای افزودن خطوط عمودی به یک حیاط می توان از درختان بلند استفاده کرد. خطوط افقی باعث میشود با کشیدن چشم در امتداد زمین، فضای بزرگتر شود.

رنگ باعث جلب توجه بسیار زیادی از مقابل چشمان افراد دارد. برای مثال اگر از جعبه گل یا گلهای سفید استفاده میکنید باعث میشود سایر بافتهای گیاهی کمتر در نظر ما جلوه کنند. اما اگر قصد ایجاد یک کانون توجه در طراحی محوطه ویلای خود دارید، گزینه مناسبی است.

به طور کلی بافت با گیاهان به باغ اضافه می شود. با این حال، بافت نیز میتواند با استفاده از مواد سخت مثل سنگ فرش یا صخره های مصنوعی در برکه ها و حوضها ایجاد شود.

بافت گیاه به ظرافت یا درشت بودن، زبری یا نرمی، سنگینی یا سبکی یک گیاه خاص اشاره دارد. گلها، برگها همه دارای بافت هستند. استفاده از گیاهان با بافت های مختلف راهی عالی برای ایجاد تنوع در حیاط سازی ویلا است.

طراحی و محوطه سازی ویلا

بهترین تیم محوطه سازی ویلا؟

محوطه سازی به یک جای خاص محدود نمی شود و هر فضایی که دارای چشم انداز باشد و به نوعی در مسیر عبور و مرور قرار بگیرد. حتی روف گاردن برای ساخت محوطه مناسب است. محوطه سازی در معماری طیف گسترده ای را می تواند دربرگیرد و برای یک باغچه کوچک تا یک زمین بزرگ با کاربری های مختلف، می توان طراحی محوطه انجام داد.

قطعا هر چه قدر فضا بزرگ تر باشد، طراح باید وقت و انرژی بیشتری صرف کند و قطعا هزینه طراحی محوطه در چنین شرایطی افزایش پیدا خواهد کرد. طراحان منظر و معماران برای هر فضا با توجه به کاربری و محدودیتهایی که وجود دارد، باید به نکات زیادی توجه کنند که در ادامه به برخی از این نکات پرداخته می شود.

گیاهان در طراحی فضای سبز عامل اصلی و نقش مصالح و متریال را در ایجاد یک فضای آرام و دلنشین دارند.

در واقع گیاهان با توجه به ویژگی های خاص خود یعنی حجم، شکل و فرم هندسی شان، می توانند در ایجاد یک فضا نقشی موثر داشته باشند.

در طراحی فضای سبز، گیاهان می توانند به صورت دیوار، سقف و کف به کار روند.

برای مثال اگر گیاهان به صورت انبوه و ردیفی کاشته شوند می توانند به شکل دیوار باشند. و یک دیوار سبز را تشکیل دهند.

شاخه های پهن و متراکم بالای درختان می تواند گزینه مناسبی برای سقف باشد که بعضا آلاچیق ها به همین نحو ایجاد می شوند.

از این رو گیاهان در یک فضا می توانند به راحتی بخش های مختلف را تفکیک کنند که نه تنها فضای سبز شما را تشکیل می دهند، بلکه می توانند یک تقسیم بندی مناسب برای محوطه شما ایجاد کنند.

طراحی و محوطه سازی ویلا

محوطه سازی حیاط کوچک ویلا

همانطور که در قبل گفته شد هر چه فضای شما کوچکتر باشد باید با دقت نظر بیشتری به محوطه سازی حیاط منزل بپردازید.در فضاهای شهری و مجتمع های مسکونی با یک فضای زیبا می توانید جذابیت زیادی برای ساکنان و مهمانان به ارمغان بیاورید و به همین دلیل ارزش ملک شما بالا خواهد رفت.

استفاده از واش بتن و واش بتن چراغدار به جای موزاییک های معمولی جلوه ای صد چندان به محل سکونت شما خواهد داد. استفاده از سنگ رودخانه ای به جای چمن، هزینه های نگهداری و آبیاری را برای ساکنان بیش از 70 درصد کاهش خواهد داد.

یکی از مهم ترین کارهایی که پیش از طراحی محوطه با هر کاربری باید انجام شود، بررسی محل اجرای محوطه است. شاید یکی از دلایل مهمی که برخی از پروژه ها با شکست مواجه می شوند یا به نتیجه رضایت بخش دست پیدا نمی کنند.

عدم توجه دقیق به این مرحله از کار باشد. بررسی محل شامل مواردی چون وضعیت آب و هوایی منطقه، جمع آوری اطلاعات درباره گونه های گیاهی منطقه مورد نظر، جهت وزش باد، بررسی وضعیت خاک، وضعیت آب، نوع آبیاری می شود.

طراحی و محوطه سازی ویلا

محوطه سازی در معماری ویلا

عبارت معماری منظر را می توان اینگونه معنا کرد که هر پیشه و حرفه ای که قصد آن، طراحی و ساماندهی منظر باشد را معماری منظر گویند. به زبان ساده معماری منظر تلفیقی از علوم مهندسی شهرسازی در کنار مهندسی معماری می باشد که به طراحی و فضاسازی محوطه باز می پردازد .

از ویژگی های محوطه سازی در معماری می توان ایجاد دوستی و نزدیکی انسان و محیط زیست اطراف وی دانست. همچنین از دیگر ویژگی های محوطه سازی و معماری منظر بسط و گسترش ارتباط میان انسان و طبیعت ،القای زندگی و آرامش محیط به روح ادمی، ترمیم و اصلاح فضای سبز آسیب دیده به دست آدمی و گسترش افق دید انسان به زیبایی بصری در محیط پیرامون خویش است.

گروه معماری متینه درویشیان از ابتدای پروسه طراحی ویلا و محوطه سازی ویلا همراه شما مشتریان محترم خواهد بود.