طراحی و ساخت ویلا

ساخت ویلا در شمال همه آنچه باید بدانید؟

5/5 - (1 امتیاز)

با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و افزایش شهرنشینی در میان آن‌ها، ساخت ویلا در شمال امروزه به یک مبحث داغ و مورد توجه تبدیل شده است. زندگی پر مشغله و پراسترس مردم موجب شده است تا آن‌ها به دنبال جایی باشند تا در آن به همراه خانواده و دوستان خود لحظات خوش و آرامش بخشی را تجربه کنند. از آن‌جایی که کشور ما یک کشور چهار فصل با تنوع اقلیم و آب و هوا است، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند ویلای خود را در محیطی سرسبز و به دور از تنش‌های شهری سپری کنند. به همین علت ساخت ویلا در شمال محبوبیت زیادی در میان مردم کشورمان دارد.

طراحی ویلا

علاوه بر آن بسیاری از افراد به پروژه‌ی ساخت ویلا در شمال به عنوان راهی برای سرمایه‌گذاری و سودآوری نگاه می‌کنند. می‌توان گفت که برای این افراد دو حالت وجود دارد. در حالت اول می‌توانند برای سرمایه‌گذاری، خرید ویلا در شمال را انتخاب کنند. این راه دردسرهای ساخت را ندارد و برای افراد پرمشغله می‌تواند گزینه‌ی مناسب‌تری باشد.

راه دوم همان ساخت ویلا در شمال است. بدیهی است که این راه نسبت به راه اول مشکل‌تر بوده و دردسر بالاتری نیز دارد. اما مزیت آن نسبت به حالت اول این است که شما در این روش از ابتدا تا انتها در جریان همه‌ی موارد از جمله نقشه‌کشی، روند ساخت، کیفیت مصالح و … خواهید بود. انتخاب هر یک از این دو راه به شرایط و نوع شخصیت شما بستگی دارد.

چه نکاتی برای ساخت ویلا در شمال باید رعایت شود؟

از دیگر موارد مهم که باید در نظر داشته باشید، این است که ساخت ویلا در شمال مستلزم رعایت نکاتی می‌شود که در سایر مکان‌ها دارای اهمیت نیستند. برای مثال، یکی از این موارد توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی است. میزان بالای رطوبت در هوای شمال کشور در انتخاب نوع ساخت ویلا و همچنین مصالح مورد استفاده تاثیر مستقیم دارد. اگر از مصالح بی‌‌کیفیت استفاده شود با گذشت زمان ویلا یا هر نوع سازه، دچار آسیب و در نهایت تخریب می‌شود. البته که این مورد آخرین چیزی است که هر کسی بخواهد.

به همین سبب در انتخاب تیم معماری و مصالح مورد استفاده خود باید دقت فراوانی داشته باشید. تیم معماری متینه درویشیان، با سال‌ها سابقه در زمینه‌ی ساخت ویلا به صورت تخصصی، آماده‌ی ارائه‌ی انواع خدمات در زمینه‌ی ویلا می‌باشد. انتخاب تیم معماری حرفه‌ای می‌تواند در کیفیت ساخت ویلا در شمال به طور مستقم تاثیرگذار باشد.

به کارگیری کارشناسان زبده و باتجربه و استفاده از مصالح باکیفیت یکی از اولین اصول در هنگام اجرای پروژه‌های ساخت ویلا در گروه معماری متینه درویشیان محسوب می‌شود. پس با خیال راحت، از صفر تا صد پروژه‌ی ساخت ویلا در شمال را به ما بسپارید.

اهداف ساخت ویلا در شمال

همان‌طور که پیش‌تر نیز بیان شد، دو هدف از ساخت ویلا در شمال وجود دارد، یکی از آن‌ها برای استفاده‌ی شخصی و گذراندن اوقاتی مفرح و آرامش‌بخش به همراه خانواده و دوستان است و راه دیگر انجام آن به عنوان یک راه سرمایه‌گذاری و رسیدن به سود خواهد بود. بدیهی است که هر کدام با توجه به شرایط خود، نیاز به رویکردهای متفاوتی دارند.

در جریان هستید که استفاده‌ی شخصی از یک ویلا یا استفاده به عنوان یک پروژه‌ی سرمایه‌گذاری و سوددهی از ساخت آن، در روند ساخت و ساز تاثیر خواهد داشت. برای مثال سلیقه‌ی شخصی صاحب ویلا برای استفاده‌ی شخصی معیار اصلی قرار می‌گیرد اما در حالت سرمایه‌گذاری، توجه به کیفیت مصالح حتی بدون اعمال سلیقه و با نظر کارشناسی می‌تواند کافی باشد.

 

اهمیت ایجاد تنوع برای ساخت ویلا در شمال

یکی از مواردی که در هنگام انجام پروژه‌های ساخت ویلا در شمال باید در نظر گرفته شود، وجود تنوع در نوع ساخت و نقشه‌ی ویلا با در نظر گرفتن کیفیت مناسب است. با توجه به افزایش شهرنشینی مردم در سال‌های اخیر و نیاز آن‌ها به مکانی همچون ویلا در مناطق خوش آب و هوا برای آسایش از زندگی سراسر تنش و پر استرس، باید تنوع کافی در نوع ساخت ویلاها به ویژه در منطقه‌ی محبوبی همچون شمال کشور وجود داشته باشد. این تنوع موجب می‌شود تا طیف وسیعی از مردم با سلایق مختلف، بتوانند در این خطه از کشور صاحب ویلا شوند.

البته برای برخی از افراد که سلیقه‌ی خاصی دارند و همچنین حساسیت زیادی در خصوص نوع ساخت و شناخت کافی از روند و مصالح مورد استفاده دارند، توصیه می‌شود تا به جای خرید ویلا، گزینه‌ی ساخت ویلا در شمال را انتخاب کنند.

وجود تنوع کافی در انتخاب ویلا، دست مشتری را باز می‌گذارد تا با تایید کارشناسان بتواند ویلایی داشته باشد که کاملا مطابق با سلیقه‌ی وی است. البته توجه صرف به سلیقه‌ی مشتری شرط نیست و باید اصول ایمنی و مهندسی نیز به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرند. در صورت وجود تضاد در سلیقه‌ی مشتری با اصول مهندسی باید با توافق با صاحب ملک، نظر مهندس ناظر اعمال شود.

در نتیجه اهمیت ایجاد تنوع برای ساخت ویلا در شمال منجر به افزایش فروش ویلا و جلب رضایت مشتریان مختلف خواهد شد. پس اگر شما به عنوان یک پروژه‌ی سرمایه‌گذاری به ساخت ویلا در شمال نگاه می‌کنید، باید این مورد را برای افزایش شانس فروش و سود بیشتر، در نظر داشته باشید.

طراحی ویلای مدرن

انواع ساخت ویلا در شمال

با توضیحاتی که تا کنون ارائه شد، دریافتید که وجود تنوع در ساخت ویلا در شمال بسیار مهم است. این تنوع و تفاوت‌ها در بسیاری از جنبه‌های ساخت ویلا می‌تواند نمایان شود. برای مثال تنوع در نقشه ویلا، تنوع در نوع ساخت و مصالح مصرفی، تنوع در طراحی داخلی و خارجی. تنوعی که در این قسمت مورد نظر ماست، انتخاب مکان ساخت ویلا است.

شرایط اقلیمی در شمال به گونه‌ای است که مکان ساخت ویلا به سه حالت تقسیم میشود. طراحی ویلای ساحلی، ساخت ویلای جنگلی و ساخت ویلا در کوهستان. هر سه مورد در شمال کشور امکان اجرا بر اساس مکان زمین تعیین می‌شود. ساخت ویلا در شمال در هر یک از این مناطق می‌تواند شرایط خاصی را نیاز داشته باشد؛ علاوه بر این که اصول ساخت در هر سه مورد دارای تشابهات زیادی هستند اما نیاز به توجه بیشتر در جزییات کار برای هر حالت وجود دارد.

در حالتی که زمین ویلا از پیش مشخص باشد، تصمیم‌گیری در خصوص مکان ویلا تعیین شده است و تنها باید به نکات مهم در ساخت آن توجه شود. منظور جزییاتی است که مختص به هر مکان خواهد بود.

این موارد بهتر است با انتخاب مهندس ناظر و مشاور به خوبی مورد بررسی قرار گیرند. توصیه می‌شود افراد تازه کار و بدون تجربه حتما از معماران مجرب و کارکشته مشاوره بگیرند.

اهمیت انتخاب یک تیم معماری حرفه‌ای در ساخت ویلا در شمال چیست؟

با توجه به این که ساخت ویلا یک فعالیت زمان‌بر و پرهزینه است، انتخاب تیم معماری و گروه پیمانکاری در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. در صورتی که تیم معماری انتخابی شما تجربه کافی و لازم را جهت ساخت انواع ویلا در منطقه‌ای همچون شمال کشور را داشته باشد.

علاوه بر کاهش زمان ساخت و ساز و دریافت بهترین نتیاج، می‌توانید در هزینه‌های ساخت ویلا چه در نوع شخصی و چه در پروژه‌های سرمایه‌گذاری صرفه‌جویی کنید. این کاهش هزینه‌ها با انتخاب تیم معماری مناسب و متخصص بدون افت کیفیت در نوع ساخت و همچنین مصالح به کار رفته در ساخت ویلا خواهد بود.

بدیهی است که این مورد یکی از خواسته‌های صاحبان ملک و یا سرمایه‌گذار است.

شما عزیزان می‌توانید در هر مرحله از ساخت و یا بازسازی انواع ویلا در شمال، با یک تماس با گروه معماری متینه درویشیان، از نظرات متخصصان ما بهره‌مند شوید.

طراحی حیاط محوطه ویلایی

ساخت ویلا در شمال بهتر است یا خرید ویلا؟

شاید بهتر باشد پیش از بررسی مراحل ساخت ویلا به این مورد پاسخ بدهیم که چرا باید به جای خرید ویلا در شمال به فکر ساخت ویلا در شمال باشیم؟

موارد بیان شده تا اینجا در این مقاله، تا اندازه‌ای پاسخ این سوال را دربر داشته است. انتخاب میان خرید یا ساخت ویلا در شمال کاملا یک انتخاب شخصی است. شما باید ابتدا شرایط و موارد مهم برای خودتان را به خوبی بشناسید و با توجه به هر گزینه در نهایت بهترین راه را انتخاب نمایید. پرواضح است که گزینه‌ی خرید ویلا، می‌تواند یک انتخاب سریع و بدون دردسر در جهت صاحب ویلا شدن باشد.

در نتیجه اگر موضوع زمان برای شما مطرح است و یا از دردسرهای ساخت ویلا فراری هستید، بهتر است به خرید یک ویلای آماده فکر کنید. با وجود تنوع ویلاهای موجود در شمال، قطعا می‌توانید ویلای مورد انتظار خود را بیابید.

اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که حساسیت زیادی در نوع ویلای انتخابی دارید و یا سلیقه‌ی خاصی دارید، می‌توانید به ساخت ویلا فکر کنید.

تصور کنید که ساخت یک ویلا، به طوری که کاملا مطابق با سلیقه شما است و شما شاهد روند ساخت مرحله به مرحله آن هستید، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. اگر زمان و شرایط کافی دارید بهترین و کامل‌ترین گزینه، همواره ساخت ویلا خواهد بود.

در شرایط سرمایه‌گذاری نیز انتخاب هر یک از روش‌ها می‌تواند بسته به هر شخص متفاوت باشد. البته که با خرید و فروش ویلاهای آماده نیز می‌توان به سود دست یافت؛ اما در صورت اهمیت به مواردی همچون کیفیت کار، توصیه می‌شود ساخت ویلا را انتخاب نمایید.

در ساخت ویلا نیز انتخاب تیم معماری تعیین کننده‌ی کیفیت کار نهایی باشد. بهتر است تیم معماری خود را با دقت و تحقیقات لازم انتخاب کنید تا بتوانید از کیفیت مصالح، موارد مهندسی و در نهایت ویلای ساخته شده اطمینان حاصل کنید.

ساخت ویلا در شمال چه مراحلی دارد؟

از آن‌جایی که ساخت ویلا در شمال یک فرایند زمان‌‌بر و پرهزینه محسوب می‌شود، مراحل مختلفی دارد که اگر در هر مرحله به نکات و الزامات توجه کافی داشته باشید، در نهایت خروجی کار شما کاملا استاندارد و مطابق با انتظاراتتان خواهد بود. ساخت ویلا در شمال به ویژه در استان مازندران، با توجه به تمایل بالای مردم برای خرید ویلا در آن، می‌تواند بسیار سودآور باشد.

حتی اگر شما برای مقاصد شخصی به ساخت ویلا در شمال بپردازید، با انتخاب بی نقص می‌توانید در نهایت صاحب یک ویلای ایده‌آل باشید. در ادامه ما به بررسی تمامی مراحل از صفر تا صد ساخت ویلا در شمال می‌پردازیم.

تعیین میزان بودجه شما

در اولین گام برای ساخت ویلا در شمال لازم است تا با کلیدی‌ترین عامل روبه‌رو شوید. البته که با توجه به وضعیت اقتصادی و وجود تورم در کشور، و همچنین در نظر گرفتن افزایش قیمت مصالح ساخت، توجه و تعیین بودجه اولین اقدام خواهد بود. زیرا در نهایت این میزان بودجه‌ی شما است که تعیین می‌کند شما تا چه اندازه آزادی عمل در انتخاب سایر موارد را خواهید داشت.

بنابراین بهتر است با در نظر گرفتن میزان بودجه‌ای که می‌توانید برای ساخت ویلا در شمال ارائه کنید به مراحل دیگر بپردازید. در این زمینه یک کارشناس متخصص و مجرب می‌تواند بهترین مشاوره را به شما ارائه کند. پس توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی با یک مشاور معتمد مشورت کنید.

انتخاب شهر مورد نظر

پس از بررسی بودجه، می‌توان گفت که در روند ساخت ویلا، اولین مرحله انتخاب شهری است که شما قصد دارید زمین ویلا را خریداری کنید. در صورتی که زمین ویلا و مکان آن از پیش تعیین نشده است، باید با توجه به شرایط و انتظارات خود و همچنین در نظر گرفتن شرایط هر شهر از جمله آب و هوا، میزان توریستی بودن شهر، جمعیت و روند رشد اقتصادی یا جمعیتی آن به انتخاب شهر بپردازید. در صورتی که اطلاعات کافی ندارید، بهتر است از یک مشاور باتجربه کمک بگیرید تا شهر انتخابی برای شما از هر نظر مناسب باشد.

انتخاب موقعیت ویلا

در این مرحله و پس از انتخاب شهر باید تصمیم بگیرید با توجه به علاقه و سلیقه‌ی خود چه نوع ویلایی را ترجیح می‌دهید. این مورد کاملا به تصمیم شما بستگی دارد. انتخاب ویلای ساحلی، جنگلی و یا کوهستانی بر عهده شماست. با دقت و توجه به تمامی جوانب مکان ویلای مورد نظر خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هر یک از این موارد در قیمت زمین ویلا موثر خواهد بود. شما با توجه به بودجه و متراژ زمین مورد نظر باید موقعیت ویلا را برگزینید.

انتخاب نوع ساختمان ویلا

در مرحله‌ی بعدی بهتر است نوع ساختمان ویلا انتخاب شود. تنوع در طرح و نوع ویلا وجود دارد که شما باز هم با در نظر گرفتن معیارهای مهم می‌توانید انتخاب کنید ویلا چه نوعی ساخته شود. ساخت ویلا در شمال می‌تواند به شکل مدرن، کلاسیک و یا حتی ترکیبی انجام شود. در برخی موارد ساخت ویلا می‌تواند به صورت کاملا ساده باشد. در نهایت مانند تمامی مراحل بودجه و سلیقه‌ی شما تعیین کننده است.

محاسبه و برآورد هزینه ساخت ویلا در شمال

پس از گذر از تمامی مراحلی که شما به عنوان مالک زمین در آن نقش دارید، نوبت به برآورد هزینه‌ی ساخت ویلا در زمین خریداری شده توسط شما می‌رسد. همان‌گونه که توضیح داده شد، تیم معماری در هزینه‌های ساخت ویلا بسیار تعیین کننده است. یک تیم حرفه‌ای می‌تواند در کاهش هزینه‌های ساخت ویلا برای شما بسیار موثر عمل کند.

پس از انتخاب هر مورد در مکان، نوع و موقعیت ویلا، نوبت به بررسی اصولی و مهندسی در ساخت می‌رسد. تیم معماری با در نظر گرفتن مواردی که از سوی شما مشخص شده است و البته توجه به میزان بودجه‌ی شما در نهایت هزینه ساخت ویلای مورد نظر را بررسی و اعلام می‌کند.

ممکن است در این مرحله با نظر اعلام شده مالک ترجیح بدهد نوع و ساختار ویلا تغییراتی داشته باشد تا به کاهش هزینه کمک شود. اما یک تیم حرفه‌ای هرگز کیفیت کار خود را فدای کمیت نخواهد کرد.

همچنین مساحت ویلا در میزان هزینه تاثرگذار است. با برآورد هزینه ساخت می‌توان شروع مطمئن‌تری برای به نتیجه رسیدن ساخت ویلا داشت.

دریافت مجوزهای لازم برای اجرای کار

در نهایت و در پایان فاز اول پیش از شروع فاز اجرایی ساخت ویلا، نیاز است که مجوزهای لازم را از شهرداری منطقه‌ای که قصد ساخت ویلا را در ان دارید دریافت کنید. در صورتی که با یک گروه معماری و یا تیم پیمان‌کاری قرارداد بسته باشید، این کار بر عهده‌ی آن‌ها خواهد بود. در غیر این صورت لازم است به صورت شخصی اقدام به دریافت مجوزها و تاییدیه‌های لازم برای شروع کار کنید.

در این مجوزها با توجه به قوانین و مقررات و میزان تراکم ساخت ویلا در شهر انتخابی، در خواهید یافت که تا چه اندازه برای تعداد طبقات و یا وسعت ویلا آزادی عمل دارید. این تعیین حد و حدود در نهایت به تعیین هزینه‌های ساخت ویلا در شمال نیز خواهد انجامید.

شروع فاز اجرایی ساخت ویلا در شمال

در این مرحله تمامی اقدامات فاز پیش از اجرای ساخت ویلا در شمال به پایان می‌رسد. پس از انجام این موارد حالا نوبت به فاز اجرایی و ساخت ویلا خواهد رسید. پروژه و روند ساخت خود به مراحل گوناگونی تقسیم می‌شود.

روند کلی مراحل ساخت از کندن و قالب‌بندی پی، بتن‌ریزی، پی‌ریزی،‌ آرماتوربندی، تعیین ستون‌ها، چینش دیوار، ساخت سقف و در نهایت نازک کاری ساختمان است. پس از ساخت اسکلت ساختمان و برپا شدن اساس آن نوبت به مراحل طراحی دکوراسیون داخلی، ساخت نمای خارجی و محوطه سازی برای فضای خارجی ویلا می‌رسد.

می‌دانید که در ساخت ویلا در شمال، از نکات مهم و متمایز کننده، محوطه‌سازی آن خواهد بود. در هر مرحله می‌توانید با تایید مهندس ناظر و مشاور نظرات و سلیقه‌ی خود را از پیش اعلام نمایید. نقشه‌کشی ساختمان ویلا و ارائه‌ی شمای کلی مورد انتظار و خروجی آن به شما، یکی از وظایف تیم معماری مورد انتخاب شما خواهد بود.

در هر مرحله که نیاز به تغییر با توجه به قوانین و یا اصول ایمنی باشد، مهندس معمار باید آن را به شما اطلاع بدهد و با دریافت موافقت و تایید بقیه روند ساخت انجام گیرد.

جمع‌بندی

در این مقاله که با عنوان ساخت ویلا در شمال برای شما عزیزان ارائه شد، به بررسی نکات مهم و تمامی مراحل پیش رو در روند ساخت ویلا در شمال پرداختیم. امید است مطالب بیان شده در این مقاله برای شما عزیزانی که قصد ساخت ویلا در شمال را دارید، مورد توجه و مفید واقع شده باشد.

گروه معماری متینه درویشیان

گروه معماری متینه درویشیان، با سابقه‌ی طولانی در اجرا و ساخت انواع پروژه‌های ساخت ویلا و تخصصی‌ترین مجموعه‌ی طراحی ویلا در ایران، آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما مردم عزیز می‌باشد. ما در این مجموعه دانش متخصصان و کارشناسان زبده را با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته و مطابق روز برای انجام پروژه‌های مختلف ساخت ویلا به کار گرفته‌ایم؛ تا رضایت شما عزیزان را در تبدیل طرح دلخواه به ساختمان‌های واقعی، به دست آوریم.

برای دریافت مشاوره در خصوص انواع خدمات ویلا همچون ساخت ویلای لوکس، طراحی نما، اجرای انواع ویلای مدرن ، طراحی ویلای کلاسیک، محوطه سازی ویلا، طراحی داخلی ویلا ، بازسازی ویلا، فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

دریافت جزییات مشاوره تخصصی به همراه امکان بازدید از طرح‌های اجرا شده توسط تیم ما، در محل مجموعه امکان‌پذیر خواهد بود. بازدید از زمین قبل از ساخت ویلا تنها پس از عقد قرارداد طراحی صورت میگیرد. تمامی مراحل ساخت ویلا از جمله طراحی دکوراسیون داخلی، محوطه‌سازی ساخت انواع نمای کلاسیک و مدرن را با استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد برای ساخت ویلای شما به کار خواهیم گرفت تا خروجی کار بی‌نقص و مورد رضایت شما عزیزان باشد.