Rate this portfolio
طراحی لاندری ویلا

طراحی اتاق لاندری یا همان اتاق رختشویی یکی از ویژگی های بارز یک ویلا محسوب میشود.

طراحی اتاق رختشویی ویلا

طراحی اتاق لاندری یا همان اتاق رختشویی یکی از ویژگی های بارز یک ویلا محسوب میشود. که امروزه در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار میگیرد.
در این مکان باید کابینت و قفسه لازم برای نظم لباس و ابزار شستشو فراهم شود. تا بدین وسیله از ایجاد ریخت و پاش جلوگیری شود. به راحتی به تمامی وسایل دسترسی پیدا کرد.
با این حال که هیچکس تمایلی به شستشوی لباس با دست ندارند. اما گاهی اوقات این کار را انجام دهید. در این هنگام وجود یک سینک ظرفشویی در کنار ماشین لباسشویی و خشک کن کار را برای شما راحت میکند.
یکی دیگر از وسایل مورد نیاز که در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق لباس شویی باید استفاده شود. یک رخت آویز بزرگ و مناسب برای خشک کردن لباس است. در این هنگام شما متناسب با فضای اتاق لاندری (اتاق رختشویی) خود از رخت آویزهای متنوع استفاده کنید.
کاربرد میز اتو در اتاق لباسشویی از دیگر ویژگی این اتاق به شمار می آید. میز اتویی که استفاده میکنید فضای کمی را اشغال کند. بدین منظور شما از میزاتوهایی که به صورت کشویی هستند و یا با یک چرخش مخفی میشوند استفاده کنید.
در هنگام انتخاب کفپوش به دوام و ماندگاری آنها توجه ویژه داشته باشید. به دنبال کفپوش سخت، ضد آب و ضد خش باشید. انتخاب کاشی یک گزینه مناسب برای این کار باشد.
توجه داشته باشید تا کاشی از سطحی صاف برخوردار باشند. تا بدین وسیله در هنگام شست و شو نظافت آن راحت و ساده انجام شود.

 

وسایل لاندری روم ویلا

حوله و دستمال اضافی یکی دیگر از وسایل مورد نیاز در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق لاندروم است. از حوله و دستمال در کنار ماشین لباسشویی و خشک کن استفاده کنید. احتمالا برای خشک کردن و نظافت سطوح مختلف، ابزارها و قفسه به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد.
از دیگر وسایل مورد نیاز در اتاق لاندری یا همان اتاق لباسشویی می­توان به وسایل شستشو دهنده نظیر صابون، مواد شوینده لباس و سطوح مختلف، انوع مختلف سفیدکننده ها و … اشاره کرد. در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق لباسشویی یک قفسه مجزا برای این وسایل در نظر بگیرید. تا در هنگام نیاز به آنها احتیاجی به برداشتن آنها از آشپزخانه و حمام نباشد.
یکی از بهترین مکان ها برای لاندری روم نزدیک اتاق خواب ویلا است. کوتاه نگه داشتن فاصله لباسشویی تا اتاق خواب، اعضای خانواده را تشویق می کند. تا لباس های کثیف خود را به اتاق لباسشویی منتقل کنند. البته اگر به سر و صدا حساس هستین یا عادت به شستن لباس ها در شب هنگام دارید. لاندری را از اتاق خواب یا محل استراحت خود دور نگه دارید. محل مناسب دیگر برای طراحی لاندری روم ، فضایی نزدیک حمام است که محل تعویض لباس میباشد. در بعضی از خانه ها، لاندری روم نزدیک به بالکن یا تراس قرار دارد که برای آویزان کردن و خشک کردن لباس ها محل مناسبی است.

 

لاندری روم استاندارد ویلا

ابعاد لاندری روم باید مناسب، قرارگیری، وسایلی همچون ماشین لباسشویی، خشک کن و … باشد. همچنین وسایلی همچون، سبدهای لباس، اتو یا میز اتو، و … در مکانی نزدیک، به ماشینهای شست و شو، قرار دهید. تا روند کاری را برای شما، آسانتر نماید، چنانچه فضای کافی برای تجهیزات ندارید. میزهای اتو و کار، را بصورت دیواری، نصب کرد.
ماشین لباسشویی به عنوان مهم ترین عنصر در فضای لاندری روم، است. به همین خاطر محل قرارگیری و فضاهای اطراف این عنصر، باید بر اساس اصول و قوانین اجرا شود. زیرا رفت و آمدها، و بازشوی درها، باید، به آسانی انجام گیرد. چنانچه این وسایل بر هر اساسی نیاز به تعمیر و بررسی باشد. به آسانی مشکل، را برطرف کرد.
فضای لاندری روم، با توجه به کاربری که دارد. بیشتر در معرض رطوبت است. برای راحتی در نظافت و جلوگیری از خرابی کف فضا، باید در انتخاب کفپوش بسیار دقت کنید. از کفپوشهای ضد آب و ضدرطوبت استفاده کنید.
قابل ذکر است، بسیاری از افراد، کف اینگونه فضاها را، با متریالهایی از جنس سرامیک، کاشی، سنگ و … میپوشانند. حتما در این مکانها، کف شور وجود داشته باشد. تا در هنگام شست شوی اتاق، آب اضافی خارج گردد.
در طراحی پلان ها لاندری را در فضایی که بهره وری بیشتری داشته باشد قرار میدهیم. نزدیک بودن اتاق لاندری به (تراس، رختکن، ورودی، کمد های جای لباسی) از جمله مکان هایی که استفاده از این مکان را راحت تر میکند. حضور آب در این قسمت از فضا باعث می شود. تا در طراحی نکاتی لازم را، در نظر بگیریم.
در نظر گرفتن سر و صدایی که لباسشویی ایجاد می کند. هم برای انتخاب فضای مناسب لاندری بسیار اهمیت دارد. حضور باکس ها و قفسه ها به استفاده بهینه در این قسمت بسیار کمک می کند. در ادامه نمونه هایی از لاندری طراحی در فضای داخلی را را مشاهده خواهید کرد.

 

طراحی داخلی اتاق رختشویی

اگر هریک از دستگاه های داخل این اتاق ، اتاقک مخصوص و سفارشی خود را داشته باشد ظاهر رختشویخانه خیلی مرتب تر خواهد شد . نظافت هر اتاقک و تلنبار شدن لباس ها و مرتب کردن لباس ها هم راحت تر میشود. با وجود این اتاقک ها دیگر هرگز جوراب یا دیگر اقلام ریز لباستان ، برای همیشه پشت ماشین نمی ماند.
در رختشویخانه نیاز بیشتری به سبد حس میشود چون اقلام بیشتری برای مرتب کردن در آنجا وجود دارد. یک سبد برای ابزار نظافتی، یک سبد برای حوله های تمیز، و یک سبد دیگر برای اقلام متفرقه. این تقسیم بندی اتاق را مرتب نگه داشته و کمک میکند وسیله مورد نظر را راحت تر پیدا کنید.
شستن لباس ها نیازمند این است که زمان زیادی را در رختشویخانه بگذرانید همچنین دسته بندی لباس ها، تا زدن آن ها و جابجایی لباس از یک ماشین به ماشین بعدی. پس رنگ ها و موادی که در این اتاق به کار رفته نباید بیش از حد شلوغ باشد. یک پالت رنگ خنثی و مواد طبیعی مثل چوب بسیارکمک میکند. که یک فضای آرام را حس شود.
اگر تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز را در این اتاق فراهم کنید، می توانید تمام مراحل کار را در همین نقطه انجام دهید. به جای اینکه این کار را به تک تک اتاق های خانه سرایت دهید و در یک اتاق دسته بندی کنید، در یک اتاق تا کنید و در یک اتاق شستشو را انجام دهید. همه این مراحل را به خود رختشویخانه محدود کنید و نگذارید کل خانه را به هم بریزد. یکی از کانترها را به دسته بندی و تا زدن لباس ها اختصاص بدهید. این کار به افراد کمک میکند لباس های خود را از دسته های مرتب شده روی کانتر بردارند.