Rate this portfolio
طراحی استخر ویلا

صفر تا صد طراحی استخر ویلا

صفر تا صد طراحی استخر ویلا با گروه معماری خانم مهندس متینه درویشیان در تمام ایران با استفاده از آخرین دانش و تکنولوژی های روز دنیا. استخر شنا برای ویلا سایزهای بسیار متفاوتی دارد. در طراحی استخر ویلا، شکل های متفاوتی را می توان بکاربرد که البته فضای موجود و اندازه ای که خانه دار می خواهد تعیین کننده خواهد بود.
شکل و شمایل استخر هر چیزی می تواند باشد اما بیشتر مواقع خانه دارها طرح های مستطیلی ساده را انتخاب میکنند. شکل مستطیلی به این خاطر محبوب است که هم هزینه ساخت کمتری دارد و هم اینکه فضای زیادی از حیاط اصلی یا حیاط خلوت خانه اشغال نمی کند.
همچنین اینگونه استخرها با توجه به خاص بودن طراحی، قابل تطبیق با هر نوع معماری ساختمان هستند به همین دلیل می توان پس از طراحی استخر ویلا به شکل مستطیل آنرا در بیشتر نماها و طراحی ها بکار برد بدون هیچگونه نگرانی. حتماً انواع ویلای مسکونی، اجاره ای و اقامتی را دیده اید که از استخرهای مستطیلی برای شنا و لذت بردن استفاده کرده اند. با نگاهی به تمامی زوایا و طراحی آن ویلا می توان هماهنگی و جای گرفتن مناسبِ استخر مستطیل شکل در دل ویلا را به خوبی مشاهده کرد و هیچگونه عدم هماهنگی را احساس نکرد.
در طراحی استخر ویلا از آنجایی که قرار است در فضای باز قرار بگیرد. از بتن استفاده می شود که بسیار پرخرج است، مدل های وینیلی و فایبرگلاسی که در فضای سربسته ساخته می شوند، در رده های بعدی قرار می گیرند. هزینه ساخت استخر بتنی داخل زمین با هزینه گود برداری، بتن ریزی، عایق بندی، نازک کاری و … و بدون در نظر گرفتن نصب سیستم های تصفیه و گرمایشی چیزی حدود 20 میلیون تومان تمام می شود.
از آنجایی که استخر مستطیلی بسیار ساده بوده و هزینه اجرای آن نیز کمتر تمام می شود، بسیاری از خانه دارها ترجیح می دهند لبه استخر را نیز زینت کاری کرده و با پوشش هایی مانند چوب بپوشانند. در ساخت لبه استخر نیز مواد مختلفی انتخاب می شود مانند سنگ، چوب و کاشی. اما جنس و طرز ساخت مصالح طوری خواهد بود که هیچکدام دارای گوشه تیز نبوده و لیز نیستند.

 

ساخت استخر روباز

پس از خاکبرداری محل استخر میتوان سازه استخر را میتوان با استفاده از دو روش ساخت دیوار با بلوک سیمانی یا بتن مسلح اجرا کرد. با توجه به اینکه ساخت دیواره استخر با بتن مسلح نیاز به قالب بندی و آرماتورگذاری دارد و طبیعی است یکی از مهمترین عوامل در هزینه ساخت استخر قیمت میلگرد است. هزینه اجرای استخر با توجه به بتن و میلگرد مسلماً بیشتر از استخر های با بلوک سیمانی است. در صورتیکه استخر باغ دارای طول ، عرض و عمق زیاد باشد و انحنا در طرح استخر وجود داشته باشد ملزم به ساخت استخر به شیوه بتن مسلح هستیم.
پیش از جانمایی استخر ویلا یا استخر باغ باید آزمایشات علمی در زمینه مشخصات مکانیکی خاک ( ژئوتکنیک ) منطقه انجام داد. زیرا مشخصات مکانیکی خاک اطراف استخر ویلا یا استخر باغ تأثیر چشمگیری بر افزایش یا کاهش هزینه ساخت و طراحی دارد. همچنین در صورت امکان باید از ساخت و طراحی استخر ویلا در مجاورت درختان بلند دوری کرد. زیرا با گذشت زمان و رشد ریشه های درختان فشار وارده از طرف خاک به فونداسیون استخر باعث ایجاد ترک های عمیق و نفوذ آب به خاک اطراف فونداسیون میشود. کاهش مقاومت خاک اطراف استخر خود را به صورت نشست زمین و یا نشتی آب استخر نشان میدهد. در بسیاری از موارد دیده شده است که عامل اصلی نشت آب استخر همین مورد است و عایقکاری و آب بندی استخر نیز تنها تاثیر موقت برای رفع این مشکل دارد.

 

هزینه ساخت استخر ویلا

هزینه ساخت استخر در ویلا، استخر در باغ ویلا یا حتی ساخت استخر خانگی با هر ابعاد و اندازه ای که باشد طبق یک استاندارد بخصوص، تعریف می شود. پروژه های ساخت استخر در یک ساختمان می تواند به ارزش ساختمان اضافه کند؛ از طرف دیگر باعث زیباتر و لاکچری شدن ملک خواهد شد. وقتی شما در یک ویلای استخردار زندگی می کنید، قطعاً یک فضای آرامش دهنده را خواهید داشت که هر زمان که تمایل داشتید برای بازی یا شنا اقدام کنید. ساخت استخر طبق طراحی های اختصاصی و حرفه ای توسط تیم سازندگان در املاک مختلف قابل اجرا است.
نکته مهم این است که هزینه ساخت استخر در ویلا یا املاک دیگر به چه عواملی بستگی دارد و چگونه محاسبه می شود. در ابتدای این بحث باید به شما بگوییم که نوع استخری که در نظر دارید بسازید، مدل و اندازه های آن به طور واضح بر روی قیمت ساخت استخر تأثیر می گذارد. هزینه های ساخت استخرهای لوکس، استخر سرپوشیده، استخر روباز با سقف متحرک، استخرهای کودکان و …، هر کدام متفاوت هستند. حتی هزینه های پروژه هایی مانند طراحی استخر و یا نوسازی و بازسازی استخر هم می تواند متغیر باشد.
برای اینکه بهتر از هزینه ساخت استخر در ویلا مطلع باشید، پیشنهاد می دهیم از طریق تیم مجرب در املاک اول خونه در این باره اقدام کنید. یک مشورت اصولی می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند و باعث شود که پروژه در مدت زمان کوتاه تری به پایان برسد. کار کردن با تیم حرفه ای به نوعی تضمین کیفیت ساخت استخر محسوب می شود.
هزینه ساخت استخرهای بتنی، پی ریزی استخر، بسترسازی، دیوارکشی، لوله کشی، عایق بندی کف و دیواره ها، طراحی و مدل سازی و ….، نمونه هایی از مواردی هستند که در چک لیست ساخت استخر وجود دارند. موقعیت مکانی ساخت استخر مشخص می کند که پروژه باید به چه صورت انجام شود، چه مراحلی را باید طی کنید و از همه مهمتر، هزینه نهایی برای شما چقدر خواهد بود.
برای کاهش هزینه ها بهتر است استخرهای کوچک تر بسازید یا از استخرهای پیش ساخته استفاده کنید. در هر صورت، تیم حرفه ای و مجرب اول خونه به شما کمک می کنند تا هم در هزینه ساخت استخر صرفه جویی شود و هم پروژه با کیفیت بالا به پایان برسد.

 

استخر روباز

یکی از مسائلی که در مورد استخر روباز باغ یا ویلا وجود دارد بحث دید داشتن استخر از ساختمان های با ارتفاع بالاتر در همسایگی ویلا است. در صورتیکه نتوان با استفاده از طراحی فضای سبز و پوشش درختان این محدودیت دید را ایجاد کرد میتوان با استفاده از ساخت یک پوشش موقت یک سقف موقت برای استخر روباز ایجاد کرد.
جنس سقف استخر روباز معمولاً از ورق های پلی کربنات (در انواع رنگ های مختلف) و سیستم بازشو آن میتواند به دو صورت دستی و یا موتور برقی باشد. همچنین هزینه ساخت پوشش موقت استخر روباز به نسبت سایر روش ها کمتر است. و با جلوگیری از اشعه های مضر آفتاب آسیب رسیدن به پوست افراد را تا حد زیادی کاهش میدهد.
موقعیت و جانمایی در طراحی استخر ویلا یا استخر باغ باید طوری انتخاب شود که استخر در طول روز و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و عصر بیشترین نورگیری از خورشید را داشته باشد.
برای استفاده از بهترین نورگیری از خورشید با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ایران بهتر است که کاسه استخر به سمت جنوب یا غرب جانمایی شود و حداقل موانع را در مسیر نور خورشید داشته باشد.