5/5 - (1 امتیاز)
طراحی آشپزخانه ویلا

عناصر در طراحی آشپزخانه ویلا شامل کفپوشها، کابینتها، کاشی های سرامیکی، مطبخ است.

بهترین عناصر در طراحی آشپزخانه ویلا

بهترین عناصر در طراحی آشپزخانه ویلا شامل کفپوش ها برای طراحی داخلی آشپزخانه: انتخاب کفپوش ها نقش مهمی در طراحی آشپزخانه ایفا می کند؛ زیرا کف آشپزخانه، بسیار در معرض رفت و آمد قرار دارد. در هنگام انتخاب مواد کفپوش باید از دوام و ماندگاری، روش های تمیز کردن، زیبایی ظاهری و همچنین راحتی آن، مطمئن شوید.
به عنوان مثال، کاشی های سرامیکی، با دوام بوده و تمیز کردن آن آسان است. کفپوش های چوبی، گرم هستند و تقریباً در هر فضایی، طبیعی به نظر می رسند، اما در مقایسه با سایر کفپوش ها نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری دارند.

کابینت ها در طراحی داخلی آشپزخانه: برای داشتن ظاهری زیبا برای آشپزخانه، باید وسایل خود را به صورت حرفه ای و هماهنگ انتخاب کنید. به خصوص یخچال، اجاق گاز یا ماشین لباسشویی که بیشتری فضای آشپزخانه را اشغال می کنند. همچنین یک آشپزخانه برای نگهداری مواد غذایی، وسایل آشپزی و وسایل کوچک به فضای کافی نیاز دارد. کابینت ها را به گونه ای طراحی کنید که همه این موارد در آن جای بگیرد.
سطح قابل دسترس برای کار کردن: طراحی داخلی آشپزخانه باید فضای کافی را برای شما فراهم کند تا بتوانید راحت کار کنید. طول میز و اندازه صندلی ها در آشپزخانه به نیازهای شما بستگی دارد؛ مهم نیست که چه میز و صندلی هایی را خریداری می کنید و چه اندازه هایی دارند؛ نگرانی اصلی این است که وسایلی که انتخاب می کنید باید از مواد مرغوب و با دوام ساخته شده و تمیز کردن آن آسان باشد.

سبک شما در طراحی داخلی آشپزخانه چیست؟: انواع مختلفی از سبک های طراحی دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد و شما باید در مورد چگونگی ظاهر آشپزخانه جدیدتان ایده کاملی داشته باشید. آشپزخانه های سرگرم کننده و فانتزی بسیاری با رنگ های روشن وجود دارد اما شما باید آن را براساس فضای آشپزخانه موجود، طراحی کنید.
اگر هنوز به ایده های جدید برای الهام گرفتن نیاز دارید، می توانید ایده های شگفت انگیزی را در مورد انواع آشپزخانه هایی که برای شما جذاب هستند، پیدا کنید. در ادامه این بحث هم به 12 نمونه از بهترین طراحی داخلی آشپزخانه اشاره می کنیم. به این فکر کنید که چه نوع آشپزخانه برای سبک و سن خانه شما مناسب خواهد بود.

 

نورپردازی در آشپزخانه ویلا

ممکن است تصور کنید که آشپزخانه که نیازی به نورپردازی ندارد. مگر همان لوستری که از سقف آشپزخانه آویزان کفاف تامین نور آشپزخانه را نخواهد داد؟ اما اشتباه نکنید.
آشپزخانه یکی از مکان های ویلا است که باید محیطی آرام و ملایم را در آن برپا کنید. به ویژه اگر قصد دارید میز ناهارخوری خود را درون آن قرار دهید. البته این روزها کمتری کسی میز ناهارخوری را درون آشپزخانه قرار می دهد اما مطمئنا یک میز و چند صندلی برای صرف صبحانه و شام در آشپزخانه دارید. نور ملایم و لطیفی باید در محیط آشپزخانه جریان داشته باشد تا بتوانید در کمال آرامش به صرف وعده های غذایی خود بپردازید.
قرار نیست تمام طول روز را با نورهای مصنوعی، هالوژن ها و نورمخفی هایی که در گوشه کنار آشپزخانه جای خوش کرده اند سپری کنید. آشپزخانه قلب خانه است و قلبی که بی نور باشد را نمی توان حتی ثانیه ای تحمل کرد.
بنابراین باید پنجره ای رو به آفتاب تابناک در آشپزخانه تعبیه شود. شما به وسیله کرکره و تنظیم نمودن پرده ها میزان نور ورودی در طول روز به آشپزخانه را تنظیم کنید.

 

ایده برای طراحی آشپزخانه ویلا

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، به منظور استفاده هر چه بهتر از فضای کوچک، به ایده هایی نیاز دارید که این فضا را هر چقدر بزرگ تر نشان دهد. رنگ سفید می تواند یک فضای کوچک را بزرگ تر جلوه دهد. بنابراین برای شروع، سعی کنید دیوارهای آشپزخانه را به رنگ سفید رنگ بزنید. برای مبلمان و کابینت از رنگ های سبک استفاده کنید، زیرا رنگ های تیره باعث می شوند طراحی داخلی آشپزخانه، زیبا و کوچک به نظر برسد.
سعی کنید همه وسایل و وسایل آشپزخانه را داخل کابینت را جای دهید. این کار باعث می شود فضای داخلی، تمیزتر و منظم تر به نظر برسد. آشپزخانه خود را با مبلمان و لوازم جانبی، بیش از حد اشغال نکنید. شما می توانید ایده های شگفت انگیز طراحی داخلی آشپزخانه را در خانه تنظیم کنید که قطعاً به شما الهام می بخشد. از لوازم جانبی ساده تر استفاده کنید.
هیچ گاه نباید از طراحی دکوراسیون آشپزخانه ویلا غافل شد. چرا که این بخش از ویلا و خانه به عنوان قلب تپنده ی خانه به حساب می آید. باید آن را به زیبایی هرچه تمام تر تزئین کرد. استفاده از رنگ های روشن و ایجاد هارمونی در طراحی آشپزخانه ویلا چیزی نیست که نیاز به پرداخت هزینه های سنگین داشته باشد بنابراین راه های ساده اما کاربردی برای داشتن آشپزخانه ای شیک و چشم نواز را در پیش بگیرید.

 

دکوراسیون آشپزخانه ویلایی

شاید عبارت دکوراسیون آشپزخانه ویلایی چندان صحیح نباشد. اما امیدواریم مفهوم را به درستی منتقل کرده باشد.
اگر در حال طراحی یک ویلا خودتان هستید. برای بخشهای مختلف ویلا به دنبال نمونه و طرح بگردید. برای بخش آشپزخانه گروه معماری متینه درویشان را پیشنهاد میکنیم. این آشپزخانه ها پلان آشپزخانه جزیره ای را دارند که امروزه در طراحی ویلا و یا هر فضای مسکونی دیگر، بسیار مورد استفاده است.
متریالهای بکار گرفته شده در این فضاها نیز متنوع و شامل سنگ طبیعی، سنگ مصنوعی کورین، چوب طبیعی و مشتقات چوبی، بتن، فلز و … میباشد. برای مشاهده نمونه کار و استفاده از مشاوره رایگان با شماره 02126134297 تماس بگیرید.

 

سبک آشپزخانه ویلایی کلاسیک

این نوع سبک از قدیم تا امروز یکی از پرطرف دارترین سبک ها به شمار می رود که در هیچ زمانی از مد نیفتاده و به زیبایی خانه نیز افزوده است.
آشپزخانه های کلاسیک در محیط های مربع یا مستطیل با طول و عرض نزدیک به هم اجرا می شوند و به طور معمول کابینت ها به طرح و رنگ چوب (بلوطی و عنابی) هستند، در ضمن تمام پیچیدگی آشپزخانه کلاسیک در معرق و منبت کاری روی کابینت خلاصه می شود که بیشتر از طرح و نقش رومی استفاده می شود.

 

سبک آشپزخانه ویلایی مدرن

سبک هنر دنیای قرن بیستم، آشپزخانه ای که نه مقابل سبک سنتی است و نه باید با سبک معاصر اشتباه گرفته شود، سبکی با کابینت های بدون قاب و تخت و هیچ یک از رنگ های استفاده شده مات نبوده و برق می زنند.
خطوط ضخیم و افقی و پادشاهی رنگ سفید به طور خلاصه سادگی و درخشش از ویژگی این نوع سبک در آشپزخانه هاست.