طراحی و ساخت ویلا

ساخت ویلا

4.8/5 - (14 امتیاز)

به ساختمان هایی که یک دهه پیش بنا شده اند نگاهی بیاندازید که کهنگی ظاهری ندارند اما تزئیناتی را در ظاهر و داخل ساختمان مشاهده می کنید که برای ساخت ساختمان ها و ویلاهای جدید دمده شده اند. هر تزئینات و دکوراسیونی برای دوره زمانی مشخصی است و بعد از مدتی از مد می افتد. این اصل برای ساختمان و ویلای مدرن صدق نمی کند و کافیست به ویلاهای 50 سال پیش نگاه کنید تا این موضوع برای شما به اثبات برسد. ویلای مدرن در قید و بند زمان نیست و همیشه روی مد است. حتی ویلاهای مدرن قدیمی را هم می توان با چند سطل رنگ و کمی نظافت کاری، به ویلای نوساز و زیباتر تبدیل کرد. این بی زمانی، خاصیت ویلای مدرن است که آن را محبوب کرده است. در طراحی این سبک ویلا، هیچ گونه تزئیناتی که مربوط به یک دوره زمانی خاص باشد، وجود ندارد و تمام اصول معماری و زیباشناسی، در ویلا مجلی شده اند. در این صفحه می خواهیم شما را برای ساخت ویلای مدرن راهنمایی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

طراحی ویلای مدرن-متینه درویشیان

مختصری از ساخت ویلا مدرن

اهمیت اصلی ساخت ویلا به جزء آنکه فراهم کردن سرپناهی برای افراد ساکن است، ایجاد محیطی آرام و زیبا برای زندگی کردن است. در میان انواع سبک های مختلفی که برای ساخت ویلا به کار گرفته می شوند.

ویلای مدرن به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، مورد توجه و محبوبیت خیلی ها قرار گرفته است. در ویلای مدرن، طرح های بسیار ساده انتخاب می شوند و رنگ ها و متریال هایی که خطوط صاف و بدون ابهامی دارند، استفاده می شوند.

در یک نگاه به ویلای مدرن، سادگی آن را مشاهده می کنیم و شاید استفاده از خطوط صاف و بدون شکستگی، باعث این ویژگی پر رنگ ویلا شده است. در این سبک طراحی، فقط وسایل ضروری را در دکوراسیون مشاهده می کنید و جزئیات غیرضروری به طور کامل حذف می شوند.

تا حد ممکن رنگ های خنثی و تک، برای طراحی ویلای مدرن به کار گرفته می شوند همچنین وسایل طوری چیدمان می شوند که فضای زیاد اشغال نکنند. در یک کلام، سادگی و نظم و ترتیب در فضا، ویژگی های اصلی ویلای مدرن هستند که باعث شده اند فضای خلوت، پر از آرامش و به دور از شلوغی ایجاد شود.

ویلای مدرن-متینه درویشیان

مزایای ساخت ویلای مدرن

ساخت ویلای مدرن مزیت هایی را در پی دارد که در این بخش بررسی می کنیم :

نورگیری بهتر

با توجه به بهره گیری از نور طبیعی در ساخت ویلای مدرن، نورگیری بهتری را در این سبک ویلا شاهد هستیم. ایجاد پنجره های بزرگ و در ابعاد مختلف در هر وجه از ویلا، باعث نورگیری بیشتر می شود.

از پنجره های با ابعاد مختلف استفاده می شود تا اولا حریم خصوصی کنترل شود و در ثانی از نور زدگی در ساختمان ها جلوگیری شود.

وجود پنجره ها در اطراف ویلا، به کاهش مصرف انرژی برق کمک می کند اما از طرفی ممکن است باعث دریافت انرژی گرمایی خورشیدی شود و فضای داخلی گرم تر از حد معمول شود. پس آگاهی و تسلط معمار به مباحث انرژی در ساختمان، در این امر اهمیت زیادی دارد.

خلق کردن خلاقانه فضاها

در طراحی کردن ویلا به سبک مدرن، معمار دارای آزادی و ابتکار عمل بیشتری است و به همین علت در ویلای مدرن، فضاهای بدون استفاده کمتری دیده می شوند. امکان آزادانه خلق کردن خلاقانه فضاها کمک می کند که معمار بدون دغدغه حفظ فرم، تمرکز خود را بر روی عملکرد فضا با بهترین تناسبات ممکن قرار دهد.

گسترش ویلا در آینده

در طراحی هر نوع ویلا و ساختمانی باید برنامه توسعه آن ساختمان مورد توجه قرار بگیرد. ممکن است شما در آینده بخواهید فضاهای بیشتری را به ویلای خود اضافه کنید که در طراحی ویلای مدرن، این امکان فراهم است.

متکی نبودن ویلای مدرن به تقارن، امکان گسترش را فراهم می کند و با اضافه کردن بنا در هر یک از جبهه های اصلی ساختمان، نمای زیبایی را هم می توان خلق کرد.

ساخت ویلای مدرن و کمک به محیط زیست

با طراحی اصولی ویلای مدرن و بهره گیری صحیح از انرژی شامل ایجاد صحیح جریان هوا، صرفه جویی در مصرف آب، کاهش مصرف انرژی برای روشنایی و … می توان به حفظ محیط زیست کمک کرد.

عدم پیچیدگی در ساخت ویلا مدرن

در احداث ویلای مدرن هیچ عنصر پیچیده ای دیده نمی شود و هر چیزی که در ویلا مشاهده می کنید، تنها ضروریات و المان های اولیه یک ساختمان هستند. به جز دیوارها، سقف، کف و درب و پنجره، شلوغی دیگری نیست و تمام عناصر ویلا، دعوت کننده به آرامش هستند.

بی زمانی در سبک ویلای مدرن

ویلای مدرن تاریخ انقضاء ندارد و همیشه خواهان دارد. دلیل اصلی این امر نیز واضح است، در طراحی این نوع ویلا هیچ تزئیناتی که برای یک زمان خاص باشد، استفاده نشده است.

اقتصادی بودن ساخت ویلای مدرن

ویلای مدرن اگر به درستی طراحی شود و از اصول روز ساخت همچون تکنیک های مدیریت پروژه و ساخت، مدیریت بودجه و هزینه و … بهره گیری کرد، می توان یک ویلای مدرن به روز و لوکس را با هزینه به مراتب پایین تر از ویلاهای سبک های دیگر طراحی کرد.

ضوابط و اصول ساخت ویلا مدرن

همانطور که در بخش مزایای احداث ویلای مدرن صحبت کردیم، این سبک طراحی پیچیدگی های خاص خودش را دارد و آنطور که در ظاهر دیده می شود، ساده نیست. اصول و ضوابط ساخت ویلای مدرن هر چقدر بیشتر رعایت شوند، جذابیت ظاهری نمای ویلای بیشتر خواهد شد.

ساخت ویلای مدرن

در این بخش می خواهیم اصول و ضوابط طراحی پلان ویلا مدرن و همچنین دکوراسیون داخلی آن را بررسی کنیم :

مکان ساخت ویلا مدرن

برای ساخت ویلای مدرن، باید درباره مکان آن بررسی کرد. منظور از انتخاب مکان مناسب همان انتخاب محل احداث و ساخت ویلاست که هم باید زمین دارای ویژگی های خوب باشد و هم متناسب با نیاز و خواسته شما انتخاب شود. ویژگی های مکان ساخت مثل شیبدار بودن، نرمی و سفتی خاک و سایر موارد باید در این مرحله بررسی شوند.

کاربردی بودن ویلا مدرن

در ساخت ویلای مدرن عاملی مهمی که باید آن را در نظر داشت، کاربری بودن فضای زندگی است. باید توجه داشت که طراحی انجام شده، تامین کننده نیاز ساکنین هر اتاق و فضای ویلا باشد.

ویلای مدرن-متینه درویشیان

رنگ ها

انتخاب رنگ بخش مهمی از تزئین و طراحی داخلی ویلای مدرن است که نباید از آن غافل شوید. برای ساخت ویلای مدرن می توان رنگ های مکمل، متضاد و یا مونوکروماتیک را انتخاب کرد که در نهایت هارمونی جذاب و آرامش بخشی را ایجاد کند.

نورپردازی

نورپردازی بخش اصلی ساخت ویلای مدرن است. در طراحی این سبک ویلا، مکان نصب پنجره ها باید به گونه ای باشد که در هر فضا با توجه به نیازی که دارد، نورگیری کافی به وجود آید.

فضاهای ذخیره ای و انباری

در یک ویلای سبک مدرن، فضاهایی که برای انباری در جای مناسب و با اندازه کافی مشخص شده اند، پر اهمیت هستند. این فضاها می توانند به عنوان نیم طبقه مجزا یا به شکل اتاق زیر شیروانی طراحی شوند تا در زیباتر کردن ویلا نیز نقش داشته باشند.

پنجره ها

پنجره ها جزو اصلی ویلای مدرن و تکمیل کننده طراحی بخش خارجی ویلا هستند. تاثیر اصلی پنجره ها علاوه بر زیبایی که به نما می بخشند، در نورگیری ساختمان است و اگر به تعداد مناسب انتخاب شوند و محل نصب آنها مشخص باشد، ، فضای ویلا را دلبازتر، پرنورتر و سرزنده تر نشان می دهند.

الگوها و بافت ها

الگو و بافت، کیفیت سطحی متریال های مختلفی است که برای تزئینات و دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. به کارگیری اشکال هندسی مختلف و خطوط شکسته، مورب و منحنی، بافت های خاصی را ایجاد می کنند و فضا را سرزنده و پویا نشان می دهند.

طراحی ساده و مشخص برای طبقات و اتاق ها

یکی از مهم ترین نکاتی که برای احداث ویلا مدرن کوچک تا بزرگ باید به آن دقت کرد، طراحی ساده و مشخص کردن طبقات و اتاق هاست. در ویلای مدرن بر خلاف سایر سبک ها، محل قرارگیری اتاق ها از نظم خاصی پیروی می کند و باید سازماندهی مشخصی وجود داشته باشد. به بیانی دیگر، محل قرار گیری اتاق ها تابع فرم هندسی مشخصی است.

ویلای مدرن متینه درویشیان

طراحی باز و پیوسته ویلای مدرن

طراحی یک تا چند طبقه ویلای مدرن باید طوری باشد که بخش های داخلی به شکل پیوسته به هم ارتباط داشته باشند و مجزا نباشند. در این مدل ویلا، هر فضا به شکل پیوسته با فضای دیگر ارتباط دارد.

طراحی خارجی و نما

بخش خارجی و نمای ویلای مدرن به اندازه بخش داخلی اهمیت دارد و باید تمامی المان های نما در هارمونی و ارتباط کامل با یکدیگر باشند. همچنین به دلیل آنکه نما، جزو اولین بخش هایی است که از ویلا دیده می شود، باید به خوبی تجلی بخش یک ویلای مدرن باشد پس لازم است حساسیت زیادی روی نما و بخش خارجی ویلا داشته باشید.

رعایت تعادل

اصل تعادل طراحی ویلای مدرن را به 3 شکل متقارن، نامتقارن و شعاعی می توان اجرا کرد. برای ساخت فضای داخلی ویلای مدرن کوچک تا بزرگ، باید از المان هایی استفاده کرد که علاوه بر رعایت اصل تعادل، جذاب و چشمگیر هم باشند.

عایق بندی ویلا مدرن

موضوع مهم دیگری که برای طراحی ویلا باید آن را در نظر داشت، عایق بندی است. عایق بندی کردن ویلا، روشی مقرون به صرفه برای ذخیره انرژی می باشد. مدل سازی انرژی می تواند در بهبود سطح عایق برای سقف، دیوارها و کف های ویلا کمک کننده باشد همچنین قرار دادن پنجره های دو جداره در ویلا، در فصل سرما از خروج گرما و در فصل گرما از خروج سرما جلوگیری می کند، روشی برای عایق بندی ویلاست.

ساخت ویلای مدرن به کمک تیم معماری متینه درویشیان

تیم معماری متینه درویشیان، آماده طراحی و اجرای ویلای مدرن شماست. می توانید نمونه ویلاهای طراحی شده این تیم را از طریق وبسایت به نشانی matineh-darvishian.com مشاهده کنید و سپس برای تنظیم جلسه حضوری، به صورت تلفنی تماس حاصل بفرمایید.