Rate this portfolio
طراحی نما ویلا مدرن

طراحی نما مدرن ویلا یعنی از جدیدترین و بروز ترین متریال و مصالح موجود ساختمانی در کنار قوانین.

طراحی نما مدرن ویلا یعنی از جدیدترین و بروز ترین متریال و مصالح موجود ساختمانی در کنار قوانین و قواعد خاص معماری استفاده کامل کنیم. در طراحی نما ویلا مدرن بر خلاف قوانین در معماری کلاسیک و معماری نئوکلاسیک باید از خطوطی افقی و عمودی خاص استفاده شود.

در شهر تهران امروزه در سال 1400 از طراحی نما مدرن برای ساختمانها استفاده میشود. شهرداری تهران به نماهای مدرن راحت تر از نماهای کلاسیک یا رومی یا یونانی مجوز میدهد.

طراحی نما ساختمان

در طراحی نمای ساختمان علاوه بر زیبایی عمر مفید نما ساختمان نیز اهمیت بسیار دارد. با توجه به این موضوع امروز به طراحی نمای ساختمان اهمیت بسیار داده میشود.

ما در گروه معماری مهندس متینه درویشیان اولین گام در طراحی ویلا مدرن را طراحی نما مدرن ویلا قرار دادیم. از این رو شما پس از عقد قرارداد با شرکت طراحی ویلا متینه درویشیان و انتخاب سبک معماری ساختمانی و ویلایی خود اولین خروجی که به شما ارائه میشود. حجم اولیه و طراحی نما مدرن ویلا شما میباشد.

اصول طراحی نما مدرن ویلا

در طراحی نما مدرن ویلا و ساختمان از هر آن چه اضافه به نظر میرسد باید پرهیز نمود. طراحی نما مدرن و در کل معماری مدرن بر خلاف معماری کلاسیک و معماری نئو کلاسیک میباشد.

حذف تزئینات اضافی، انتخاب رنگ بندی مناسب، طراحی های نا متعارف، انتخاب متریال، سقف های ساده از ویژگی های یک معماری مدرن محسوب میشود.

علاوه بر خصوصیات بالا در معماری مدرن و خصوصا طراحی نما مدرن به سادگی و عدم استفاده از تزئینات پیچیده، ایجاد عمق و فضا و در آخر استفاده از متریال و تکنولوژی های جدید اشاره نمود.

در طراحی نما ویلا مدرن باید از رنگبندی خنثی استفاده شود. فراموش نشود برای جلوگیری از یکنواختی میبایست یک رنگ غالب انتخاب شود.

زمانی که معماری مدرن را انتخاب میکنید. باید هم پلان معماری مدرن باشد هم نما ویلا. چرا که جلو آمدگی و فضای های مربع، مستطیل باید در پلان دیده شود. تا در نما کاربردی تر به نظر برسد. همچنین پنجره ها حرف اصلی را در طراحی نما مدرن میزنند.

مصالح ساختمانی در طراحی نما مدرن

یکی دیگر از المان های طراحی نمای مدرن ویلا استفاده از متریال های مناسب میباشد. که در اینجا به تعدادی از این مصالح ساختمانی اشاره میشود. نمای ترمووود، نمای کامپوزیت، نمای اچ پی ال، نمای اچ پی ال، نمای شیشه ای کرتین وال، نمای شیشه ای فریم لس، نمای شیشه ای اسپایدر، نمای سرامیک خشک، نمای لوور آلومینیمومی، نمای دکوراتیو.

همچنین طراحی نمای مدرن بر اسال نوع مصالح ساختمانی دسته بندی میشود. انواع نمای مدرن شامل: طراحی نما مدرن ویلایی، طراحی نما پست مدرن ویلایی، طراحی نما مدرن هندسی ویلایی، طراحی نما مدرن مدولار ویلایی که هر کدام بستگی به سلیقه کارفرما امکان اجرا در هر پروژه طراحی ویلایی را دارد.

همچنین اگر کارفرما علاقه مند باشد میتوان معماری های مدرن را با یکدیگر تلفیق نمود. سبک معماری مدرن دست طراح معمار و کارفرما را باز میگذارد. سبک معماری مدرن دقیقا بر خلاف معماری کلاسیک قدیمی میباشد.

 

هویت بصری ساختمان

هویت بصری ساختمان همان طراحی نما ساختمان میباشد. همه شرکت های طراحی معماری معمولا آخرین چیزی که به آن میپردازند، نمای ساختمان است. اما ما در گروه معماری خانم مهندس متینه درویشیان پس از طراحی اولیه پلان شما نما ساختمان یا نما ویلا شما را طراحی میکنیم.

شما در نظر بگیرید اگر از نما خودتان خوشتان نیاید چگونه میتوانید با آن ویلا و یا ساختمان ارتباط برقرار کنید. حتی اگر پلان های داخلی و طراحی های سه بعدی داخلی خیلی زیبا باشد. از این رو پیشنهاد ما این است که حتما از طراح معمار خود بخواهید اول نما ویلا را به شما نشان دهد.

اگر طراحی نما ویلا مدرن شما خوب باشد. پلان های داخلی نیز خوب است. این یک شرط اساسی در طراحی نما مدرن محسوب میشود. که چون فضای طراحی را سخت میکند. طراحان معمار از این موضوع فرار میکنند.

هویت بصری یک ساختمان تا حدی مهم است. که که بر اساس آن هویت یک شهر چیدمان میشود. حتی این موضوع پس از گذر زمان در طول تاریخ معماری یک شهر یا کشور نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 

طراحی نما مدرن با بتن اکسپوز

امروزه متریال های متنوعی برای طراحی نما مدرن مطرح است. از این دست مصالح ساختمانی میتوان به بتن اکسپوز اشاره نمود. انگار بتن اکسپوز برای معماری مدرن خلق شده است.

از این متریال هم در طراحی نما مدرن استفاده میشود. هم در طراحی داخلی از بتن اکسپوز میتوان بهره گرفت. بتن اکسپوز را در هر ابعاد و اندازه ایی میتوانید سفارش دهید. بتن اکسپوز فضا های بی نظیری برای شما خلق میکند.

 

طراحی نما مدرن با جی اف ار سی (GFRC)

ازآنجایی‌که بتن یک ماده ترد و شکننده هست برای تقویت شکنندگی آن تلاش‌های بسیاری شده است. در طی تحقیقات اثر الیاف بر مقاومت خمش بتن بسیار موفقیت‌ آمیز میباشد.

همچنین اثر شگفت‌انگیزی به وجود میآورد. با استفاده از الیاف شیشه در بتن، محصولی مقاوم به نام بتن تقویت‌ شده با الیاف شیشه (Glass Fiber Reinforced Concrete)، که مخفف آن میشود GRC یا GFRC ایجاد میشود. نمای جی اف ار سی یک نوع کامپوزیت هست. که با داشتن تمام مزیت‌های بتن معمولی مقاومت کششی و خمشی بسیار بالایی دارد.

 

طراحی نما مدرن با فایبر سمنت

نمای فایبر سمنت از پنل سیمانی دارای فیبر تشکیل میشود. مقاومت این متریال تا حد قابل توجهی نسبت به چوب یا سیمان بالاتر و در عین حال ظاهر مناسب و زیبایی را نیز به وجود می آورد.

فایبر سمنت در برابر آتش مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهد. دچار خوردگی توسط حشرات نیز نخواهد شد. که آن را نسبت به دیگر متریالها متمایز میکند.